به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۶۱۵۳۶

5 هزار نفر در سونامی اندونزی مفقود شدند

گروه حوادث: آمار مفقودان ناشی از زلزله 7.5 ریشتری و امواج سهمگین سونامی حاصل از آن در مناطق آسیب دیده در جزیره سولاوسی در شمال اندونزی به 5 هزار نفر رسید.
5 هزار نفر در سونامی اندونزی مفقود شدند
به گزارش شبکه های خبری در جنوب شرق آسیا ، شهر پالو با 350 هزار نفر جمعیت مرکز این زلزله و سونامی بوده و بیش از یک هزار و 570 نفر نیز در این منطقه جان خود را از دست داده اند. طبق گزارش سازمان ملل درمناطق آسیب دیده حدود 200 هزار نفر از مردم که خانه و کاشانه و اعضای خانواده خود را ازدست داده اند در شرایط اضطراری به سر می برند و نیاز به کمک های اولیه و فوری مانند غذا ، دارو و آب آشامیدنی وسرپناه هستند.

تلویزیون مترو اندونزی به نقل از آژانس فجایع ملی اندونزی اعلام کرد در پی وقع این زلزله در روز جمعه 28 سپتامبر/6 مهر گروه های امداد و نجات داخلی و بین المللی کم کم به عمق فاجعه ایجاد شده پی برده و هر روز گزارش های تازه ای در این زمینه ارائه می کنند. براساس این گزارش میزان تخریب در منطقه به گونه ای بالاست که ارسال کمک های امدادی عملا به برخی ازمناطق غیرممکن است و گروههای نجات اندونزی به همراه تیم های امداد ونجات از کشورهای فرانسه، اسپانیا، مالزی، استرالیا، درحال رفع چالش های مواصلاتی برای دسترسی به آن مناطق هستند.

طبق این گزارش حدود 70 هزار خانوار دراثر این فجایع طبیعی بی خانمان شده و در خیابان ها بر روی ساختمان های تخریب شده در شرایط نامساعد زندگی می کنند. طبق گزارش های جدید ارسال شده دو روستا با حدود 5 هزار نفر جمعیت در اطراف شهر پالو به طور کامل مفقود شده است . نیروهای نظامی ژاپن نیز برای اقدامات امداد و نجات وعملیات کمک رسانی در این منطقه مستقر شده اند.

علاوه براین حدود 8 هزار و 200 نفر از نیروهای ارتش اندونزی به همراه داوطلبان در عملیات امداد رسانی شرکت کرده اند. تیم هایی از صلیب سرخ جهانی نیز به دلیل شدت بالای خسارات و صدمات وارد شده برای یافتن اجساد و مفقودان در جزیره سولاوسی سرگرم فعالیت هستند. سولاوسی یکی از پنج جزیره اصلی کشور مجمع الجزایر است و مانند سایر بخش های این کشور در معرض زلزله و سونامی های مکرر قرار دارد. در سال 2004 میلادی، زلزله جزیره سوماترا باعث بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند شد که 226 هزار نفر را در 13 کشور، از جمله بیش از 120 هزار نفر در اندونزی را قربانی کرد.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: سونامی اندونزی