به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۶۱۶۰۵

پسر خاشقجی: پدرم در آمريكا بود نه تركيه!

گروه بين‌الملل: پسر بزرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه گفت: آخرین تماس پدرم با من مربوط به زمانی است که در آمریکا بود. من نمی‌دانستم پدرم در ترکیه است و خبری از سفرش به ترکیه نداشتم.
پسر خاشقجی: پدرم در آمريكا بود نه تركيه!
 
صلاح خاشقجی گفت: پدرم یک شهروند عربستانی ناپدید شده است و ما با مقامات عربستان برای دستیابی به واقعیت حادثه همکاری می‌کنیم. ما این مساله را یک مساله شخصی و غیرسیاسی می‌دانیم و نیاز به اطلاعات معتبر داریم. او تاکید کرد، تمامی اعضای خانواده‌اش از تحقیقات رسمی عربستان حمایت می‌کنند و تنها عربستان است که آنها را به نتایج مثبت و اطلاع از واقعیت خواهد رساند. پسر ارشد خاشقجی ادامه داد: موضوع ناپدید شدن پدرم مساله‌ای سیاسی نیست و ما تلاش‌های خارجی برای سیاسی کردن موضوع را رد می‌کنیم.
صلاح خاشقجی درباره خدیجه زن ترکیه‌ای که مدعی است نامزد جمال است، گفت: من این خانم را نمی‌شناسم و تنها از طریق رسانه‌ها درباره او شنیده‌ام. وی از خدیجه خواست دست از جنجالی کردن مساله پدرش بردارد. صلاح افزود: ما خانواده او هستیم و تنها ما باید درباره ابهامات ناپدید شدن پدرم و یافتنش پرس‌وجو کنیم. تمام اعضای خانواده خاشقجی از تحقیقات رسمی عربستان حمایت می‌کنند چون این تحقیقات ما را به نتایج مثبت و افشای واقعیت می‌رسانند.

همچنین معتصم خاشقجی، یک عضو خانواده خاشقجی که مشاور حقوقی است در گفت‌وگو با العربیه مدعی شد، خانواده خاشقجی با مقامات دولت عربستان هماهنگ هستند و به دولت و تدابیر آنها اعتماد دارند و از تمام تلاش‌های دولت حمایت می‌کنند. این مشاور حقوقی افزود: برخی کشورها طرح‌های خبیثانه‌ای دارند که می‌خواهند با بهره‌برداری از موضوع این شهروند سعودی آنها را اجرا کنند و ما اهداف این بوق و کرناها را می‌دانیم. برخی به دنبال سیاسی کردن موضوع هستند اما ما بازیچه کسی نمی‌شویم و به دولت و کشورمان پایبند هستیم.

از سوي ديگر، کنسولگری عربستان صحت اخبار درباره کشته شدن خاشقجی را رد کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرده شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند و نتایج هر چه باشد اعلام خواهد کرد. اگر صحت دست داشتن ریاض در این توطئه ثابت شود ضربه‌ دیگری به سیاست خارجه عربستان خواهد بود. جمال خاشقجی سه‌شنبه گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. بعدا منابع ترکیه‌ای از پیدا شدن جسد تکه تکه شده وی در یکی از محله‌های استانبول خبر دادند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جان کری