به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۶۱۸۸

"فیلترینگ" از سوی کدام نهاد اجرا می‌شود؟

گروه جامعه: یک کارشناس فضای مجازی در خصوص نهادهایی که فیلتریگ را اعمال می‌کنند، گفت: نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را ندارد.
"فیلترینگ" از سوی کدام نهاد اجرا می‌شود؟
"روح‌الله مؤمن‌نسب" در خصوص اینکه در حال حاضر، فیلترینگ از طریق چه نهادهایی اعمال می‌شود، اظهار داشت: بر اساس نص صریح ماده ۲۱، ۲۲ و ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای، تعیین ضوابط فنی و پالایش و مسدودسازی محتوای مجرمانه در فضای مجازی از وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است. وی افزود: محل دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در قوه قضائیه است که ریاست آن را دادستان کل کشور بر عهده دارد و همچنین دبیر این کارگروه قاضی کارکشته و متخصص دادگستری است. این کارشناس فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها یک عضو در این کارگروه دارد؛ در نتیجه علی‌رغم جنگ تبلیغاتی اخیر بر سر فیلتر و رفع فیلتر برخی تارنماها، باید بگویم که نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را نداشته و اینگونه انتظارات از آن‌ها غلط است و مبنای قانونی ندارد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۴۵
ریس جمهور مملکت باشی و نتونی یه سایت فیلتر رو رفع فیلتر کنی !!!!! (128717)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۵
قانون قانونه ، اتفاقا این استقلال قوه قضائیه رو نشون میده (128806)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۲:۵۵
قانونه؟ خب باید یه جوری فیلتر شکن هاشون رو بفروشن دیگه (129122)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۸
روحاني خسته نباشي !!! (128737)
ثابت
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۲۹
بهتر است اینگونه کارها بدست افراد متخصص , کاردان , دارای صعه صدر وهمچنین افرادی که برای دیگران احترام قائل باشد , خود رای وخود نظر نباشد , منافع اجتماع را در نظر بگیرند نه منافع فردی وگروهی خاص و . . . . (128768)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۵
`پارازيت برعهده كيست (128782)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۰۸
احتمالاً قاضی کارکشته یک بار برای نمونه یک سایت را شخصاً با کامپیوتر باز و بسته نکرده (128801)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۵
قاضي كاركشتش ما رو كشته!اگه مثل قاضي مرتضوي باشه كه واقعاً كاركشه!نكته مهمش اينه كه فيلتريننگ يك مبحث كاملاً فنيه نا حقوقي و قضايي.وزارت ارتباطات فقط درنقش يك عضوو بازي مينكه.اينهم از عجايب ايرانه. (128830)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۰
به نام خدا.

یعنی افرادی تصمیم گیرنده ی اینکه چی برای مردم خوبه و چی خوب نیست هستند که مردم نقشی در تعیینشون ندارند؟ (128841)
sadegh
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۷
آخه چرا فیلترینگ روی فرهنگ استفاده کار شود.تمام دنیا از این تکنولوژی استفاده میکنند. (128850)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۲۱
واقعا سر چه چيزهاي بي خودي بحث ميشه!!چيزهايي كه ادمهاي دنيا(اروپا و امريكا) دوقرن پيش بخاطرش ميزدن تو سر هم الان ديگه حل شده است تازه تو كشور ما ملت دارن ميزنن تو سر همديگه!!! (129175)