به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۶۲۲۸

احتمال ورودرسمی اپل و سامسونگ به‌ایران

گروه علمي و فناوري: رییس صنف فناوران رایانه تهران از احتمال ورود نمایندگی‌های شرکت‌های بزرگی هم‌چون سامسونگ، اپل و سایر برندها در زمینه‌ی فناوری اطلاعات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
احتمال ورودرسمی اپل و سامسونگ به‌ایران
مهدی میرمهدی اظهار کرد: با لغو بعضی تحریم‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، احتمال این‌که حضور شرکت‌های بزرگ در ایران برای این‌که اجناس خود را به صورت مستقیم به کشور وارد کنند بسیار زیاد است، چرا که این شرکت‌ها تمدید نمایندگی نداشته‌اند و همه از طریق امارات بوده است.وی در ادامه به مشکلات برطرف نشده‌ی وارد‌کنندگان اشاره‌ای کرد و افزود: ما با مشکلاتی از قبیل دارایی، بیمه و نوسانات دلار و مالیات روبه‌رو هستیم و این موضوعات در واردات اجناس IT به کشور تاثیر زیادی گذاشته است. امیدواریم با تشکیل دولت جدید و در آینده و طی ۱۰۰ روز اول این دولت نرخ ارز ثابت شود.

میرمهدی در ادامه به قیمت ارز در کشور اشاره کرد و گفت: بحث قیمت زیر سه هزار تومان یا بالای آن نیست؛ اگر نرخ ارز ثابت شود، بازار حرکت خواهد کرد و از ورود کالای نامرغوب به کشور جلوگیری خواهد شد. در حال حاضر چون وضعیت دلار ثابت نیست خیلی از شرکت‌ها از فعالیت خود کم کرده‌اند برای مثال در نمایشگاه تبلت و نوت‌بوک که برگزار شد، من برندهایی را دیدم که تا به حال اسم آنها هم به گوش من نخورده است.وی در ادامه مطرح کرد: ما در IT مشکل تحریم نداریم و درحقیقت خود تحریمی جلوی ما را گرفته است.

هر جنسی در دنیای فناوری تولید شود همکاران ما قادر به وارد‌ کردن آن به داخل کشور خواهند بود اما تحریم‌های گمرکی ضربه‌های بیشتری را به این حوزه وارد می‌کند. در این زمینه افرادی که تصمیم می‌گیرند و می‌گویند فلان ردیف کالا وارد نشود، باید تحقیق بیشتری کنند.رییس صنف فناوران رایانه تهران در پایان با اشاره به تغییر‌ نکردن قیمت اجناس IT نسبت به ماه گذشته مطرح کرد: نوسانات بازار ارز از کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرده است. اگر مسائلی که توسط دولت وعده داده شده اجرا شوند، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
مرجع : خبرگزاری مهر

مریم
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۵۶
خدا کنه دروغشون راست باشه این دفعه (129137)