به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۶۲۹۸۶

عینک هوشمند به کمک سالمندان می آید

گروه فناوري: یک کمپانی ژاپنی عینک انعطاف پذیر الکترونیکی طراحی و ساخته است که تنها با لمس یک دگمه، شیشه عینک نزدیک بین شده و با تجمع کریستال های مایع در آن کاربر به راحتی قادر به خواندن از فاصله نزدیک می شود.
عینک هوشمند به کمک سالمندان می آید
بسیاری از افراد با ورود به دوران سالمندی دچار پیرچشمی و ضعف بینایی در مطالعه شده و برای رفع آن مجبور به تهیه عینک می شوند. اما اغلب این افراد دچار نزدیک بینی نیز بوده و مجبور هستند به طور همزمان از دو عینک پیرچشمی و نزدیک بینی استفاده کنند. در چنین شرایطی سالمندان دچار مشکل شده و در اغلب موارد فراموش می کنند عینک مطالعه یا طبی خود را با خود حمل کنند. برای حل این مشکل کمپانی ژاپنی TouchFocus تدبیری اندیشیده و عینک انعطاف پذیر الکترونیکی را برای افراد بالای 40 سال طراحی کرده است که با فشار تنها یک دگمه  کنار دسته عینک می توان شیشه عینک را به وضعیت مطالعه و تمرکز تبدیل کرد.
 
با فشار این دگمه مجموعه ای از کریستال های مایع در داخل شیشه عینک به حرکت درامده و شیشه عینک را تبدیل به شیشه مطالعه می کند.
 این عینک دید وسیعتری را نسبت به لنزهای پیشرفته یا چند فوکوس ارائه می دهد.لنز این عینک شامل یک لایه از ماده کریستال مایع در بسترهای بالا و پایین و یک میکروویو است که حاوی الگوی انتخابی الکترودها است. این الکترودها هنگامی که با میزان اندکی از برق کار می کنند، لایه کریستال مایع را برای دستیابی به پروفیل های منحنی نور خاص فعال کرده و کاربر را در هنگام تمرکز و مطاله کمک می کند. 
این عینک هوشمند از طریق USB شارژ شده و با هر بار شارژ کامل، 10 ساعت مداوم عمر مفید کرده و به طور متوسط یک ساعت در روز می توان از آن استفاده کرد.
عینک انعطاف پذیر الکترونیکی در 20 نوع فریم مختلف طراحی شده و قیمت خرده فروشی آن در بازارهای جهانی با قیمتی برابر 250000 یوان و یا 2220 دلار آمریکا عرضه می شود.