به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۶۳۰۷۰
از مهار پنالتی توسط کاسیاس تا گلزنی رافینیا

10 نکته از ديدارهای ديشب لیگ قهرمانان اروپا

گروه ورزشي: بسیاری از بازی های جذاب لیگ قهرمانان اروپا در چهارشنبه شب رخ داد که شامل نکاتی نیز بود. اگر بازی های دیشب را ندیده اید، در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
10 نکته از ديدارهای ديشب لیگ قهرمانان اروپا
به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا، اینتر، لیورپول، دورتموند، پاری سن ژرمن و اتلتیکو مادرید را در نظر بگیرید که چه تیم های بزرگی هستند حال تصور کنید که تمامی آن ها در یک شب  به مصاف یکدیگر می روند. حتما این بازی ها نکاتی جالب دارد. پس از یک چهارشنبه شب جذاب ده نکته از این بازی ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 

 1.هری کین دوباره در خارج از خانه گل زد
هری کین در 7 بازی خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا 7 گل را به ثمر رسانده است که تنها سیدو دومبیا و کیلیان امباپه با او برابری می کنند. دیشب هری کین توانست با یک سانتر خوب از اریکسن دانمارکی گل بزند و توپ را وارد دروازه پی اس وس آیندهوون کند. تا تیمش را جلو بیاندازد. اما در نهایت با تصمیم مشکوک داور هوگو لوریس اخراج شد تا بازی با نتیجه 2_2 مساوی تمام شود.
 
2.تیری آنری و اولین تجربه مربی گری در لیگ قهرمانان 
اولین تجربه او در لیگ قهرمانان به عنوان مربی در حالی رقم خورد که در یک بازی خارج از خانه با کلوب بروژ بازی کردند. این بازی اولین امتیاز را برای یاران آنری به همراه داشت. کار برای آنان مقداری سخت بود زیرا آن ها دو بازیکن مصدوم داشتند. مصدومیت سوبوسیچ باعث شد که دروازه بان 20 ساله آن ها در دروازه قرار گیرد. در نهایت بازی با نتیجه 1 بر 1 تمام شد. 
 

 
3. سیو پنالتی دیگر توسط ایکر کاسیاس در لیگ قهرمانان
ایکر افسانه ای پنالتی دیگری مهار کرد تا تعداد سیو های پنالتی هایش در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 4 برساند(بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی در وقت اضافه). آخرین پنالتی که او قبل از بازی دیشب گرفت، به بازی مقابل لاتزیو در سال 2007 باز میگردد. ایکر مجموعا 19 پنالتی را سیو کرده که 15 تای آن ها در رئال مادرید 2 تا در اسپانیا و 2 تا در پورتو بوده است. تنها هانس بات(دروازه بان سابق لورکوزن) توانسته بیشتر از او پنالتی سیو کند.
 
 

 
4.رافینیا گل زد در حالی که دمبله و مالکوم در نیمکت ذخیره ها بودند.
بارسا در شبی که مسی با دست شکسته بازی را تماشا می کرد، در نیوکمپ اینتر را شکست داد. 
والورده دیشب رافینیا را در ترکیب قرار داد تا همه را غافلگیر کند. این در حالی بود که مالکوم و دمبله از روی نیمکت بازی را دنبال کردند. با این اوصاف بارسا توانست با دو گل آلبا و رافینیا اینتر را شکست دهد.
 
5.اکسل ویتسل برای دورتموند گلزنی کرد.
دیشب زنبور ها با نتیجه 4_0 خرس ها را شکست دادند. اکسل ویتسل، هافبک بلژیکی آن ها نیز در حالی گل زد که به گلزنی مشهور نیست. در کنار غافلگیر کننده بودن این نتیجه گلزنی او نیز غافلگیر کننده بود. در نتیجه این برد آن ها اکنون با 9 امتیاز در صدر جدول گروه خود هستند.
 

 
6. صلاح دوباره برای لیورپول گل زد.
صلاح دیشب جلوی ستاره سرخ بلگراد دبل کرد تا در 65 بازی 50 گل برای لیورپول به ثمر برساند. و این آمار از او واقعا عالی است. صلاح با وجود داشتن مقداری افت در کیفیت بازی اش در ابتدای این فصل 6 گل به ثمر رسانده است. او بعد از این که در مقابل هادرسفیلد گل زد، دیشب در برابر ستاره سرخ هم دو گل به ثمر رساند. در نتیجه اکنون لیورپول در صدر جدول گروه c قرار دارد.
 
7. لوزانو و تاثیر گذاری در آیندهوون 
این ستاره مکزیکی که در ضد حملات نقش مهمی ایفا می کند، دیشب توپ را با اشتباه الدرویرلد گرفت تا گل اول پی اس وی را وارد دروازه یکی از قوی ترین تیم های لیگ انگلیس کند. این بازیکن 23 ساله و کلیدی، دیشب توانست نقش مهمی را در تیمش ایفا کند و در نتیجه بازی آن ها برابر تاتنهام 2_2 به پایان رسید. 
 

 
8.اشرف حکیمی در پاس گل هتریک کرد
این بازیکن مراکشی که اکنون به صورت قرضی در دورتموند توپ می زند دیشب در برابر اتلتیکو مادرید خوب بازی کرد. او توانست سه پاس گل بدهد و در نتیجه کار خوب آن ها، نتیجه 4_0 شد تا اتلتی ها شبی تلخی داشته باشند. یاران سیمئونه که انگار بازی را دست کم گرفته بودند در نیمه اول 3 گل را دریافت کردند. نکته دیگر بازی گلزنی جیدن سانچو روی پاس حکیمی بود که نشان می دهد دورتموند تیمی جوان و شاداب دارد.
 
 
 
9.بروزویچ و دفاعی جانانه 
بروزویچ دیشب از خود دفاعی بی نقص ارائه کرد که واقعا تاثیر گذار بود. او روی ضربه آزاد لوییز سوارز بسیار عالی کار کرد و به صورت زیرکانه ای مانع از تهدید جدی دروازه شد. او با دیدن فضای زیر پاهای مدافعان خود را به زمین انداخت تا مانع از گل زدن سوارز شود. در نهایت بازی بارسلونا و اینتر با نتیجه 2 بر 0 به نفع بارسا تمام شد.
 
10. از دست رفتن پیروزی ناپولی در دقایق پایانی
ناپولی تا دقایق پایانی، 2-1 از میزبان خود پی اس جی پیش بود اما ضربه استثنایی دی ماریا از بیرون محوطه جریمه، پیروزی را از ناپولی گرفت و پاریسی ها را از یک شکست خانگی نجات داد. حال در گروه c بازی ها جذاب تر می شود. لیورپول با 6 امتیاز در صدر قرار دارد، ناپولی و پی اس جی به ترتیب با پنج و چهار امتیاز او را تعقیب می کنند. 
 منبع:اسکواکا
 ترجمه: امیررضا ایمانی