به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۶۳۳۳

جوان‌ترين ميلياردرها درلیست400نفره فوربس

گروه اقتصادی: «فوربس» در شماره ويژه سپتامبرخود كه روز گذشته منتشر شد، فهرست معروف 400 نفره خود را منتشر كرد.
جوان‌ترين ميلياردرها درلیست400نفره فوربس
اين دوهفته‌نامه در اين شماره، 400 ميلياردر حال حاضر آمريكا را رديف كرده است. در واقع فهرست 400 نفره «فوربس» تنها به معرفي ميلياردرهاي آمريكا مي‌پردازد. براي بيستمين سال متوالي، اين «بيل گيتس» است كه عنوان ثروتمندترين مرد آمريكا را با ثروتي بالغ بر 72 ميليارد دلار به خود اختصاص داده است. جلد شماره ويژه «فوربس» اما به «وارن بافت» 83 ساله اختصاص يافته كه با 58.5 ميليارد دلار دومين ميلياردر فهرست 400 نفره است. در اين ميان اما جوانان نيز توانسته‌اند به خوبي خود را در ميان ميلياردرهاي كهن‌سال جا بيندازند؛ جواناني كه همگي كمتر از 45 سال سن دارند. در اين مطلب با هشت جوان ميلياردر نخست اين فهرست 400 نفره آشنا مي‌شويد.


داستين موسكوويتز
سن: 29 / ثروت خالص: 5/2 ميليارد دلار
هم‌اتاقي «مارك زوكربرگ» در دوران دانشگاه. «موسكوويتز» فقط 8 روز از زوكربرگ كوچك‌تر است و همين فاصله كم او را صدرنشين كرده است. «موسكوويتز» كه مسئول ارشد بخش تكنولوژي بود بعد از مدتي معاون «زوكربرگ» در فيس‌بوك شد. او اما در سال ۲۰۰۸ ميلادي از فيس‌بوك جدا شد تا شركت نرم‌افزاري «آسانا» را تاسيس كند. او در فهرست 400 نفره در رتبه 85 ايستاده است.

مارك زوكربرگ
سن: 29/ ثروت خالص: 19 ميليارد دلار
كمتر كسي است كه زوكربرگ و شبكه اجتماعي جنجالي او را نشناسد. خود «زوكربرگ» هم احتمالا تصور نمي‌كرده است. اين شبكه اجتماعي پرجمعيت هرچه نداشته براي «زوكربرگ» حسابي نان و آب داشته است. او سال‌هاست كه نام خود را در بين جوان‌‌ترين ميلياردرهاي جهان مطرح كرده است. او در فهرست 400 نفره در رتبه 20 قرار دارد.

اسكات دانكن
سن: 30/ ثروت خالص: 5/5 ميليارد دلار
«اسكات دانكن» در «هوستون» تگزاس اقامت دارد. او در فهرست 400 نفره در رده 77 قرار گرفته است. در سال 2012 ميلادي او در همين فهرست در رده هفتاد و دوم ايستاده بود. «اسكات دانكن» پسر «دن دانكن» است و پس از مرگ او، كنترل يكي از خط لوله‌هاي نفت در آمريكا به را به عهده گرفت. «دان دانكن» سال گذشته ميلادي و در 77 سالگي در «هوستون» درگذشت.

شان پاركر
سن: 33/ ثروت خالص: 2 ميليارد دلار
«شان پاركر» يكي از كساني بود كه با موسسان فيس‌بوك همكاري مي‌كرد. او در زمينه تكنولوژي فعاليت مي‌كند و توانسته ثروت چشمگيري نيز از اين راه به‌ دست بياورد. ساكن نيويورك است و تحصيلاتش را تا مقطع دبيرستان ادامه داده است. او در فهرست 400 نفره در رده 273 قرار دارد. اين در حالي است كه در سال 2012 ميلادي در رده 347 ايستاده بود.

روبرت پرا
سن: 35 / ثروت خالص: 1/95 ميليارد دلار
«روبرت پرا» در زمينه تكنولوژي فعاليت مي‌كند. او در «سن‌خوزه» اقامت دارد و ليسانس خود را در رشته علم و تكنولوژي و كارشناسي ارشدش را از در رشته هنر از دانشگاه سن‌ديه‌گو دريافت كرده است. «روبرت پرا» در فهرست 400 نفره در رده دويست و نود و سوم ايستاده است. او در سال 2012 ميلادي هشتصد و پنجاه و چهارمين ثروتمند جهان بوده است.

جك دورسي
سن: 36 / ثروت خالص: 1/3 ميليارد دلار
طراح نرم‌افزار، بنيان‌گذار و مديرعامل توييتر است. «دورسي» تحصيلات عالي خود را از دانشگاه علم و صنعت ميسوري آغاز كرد و بعد به دانشگاه نيويورك منتقل شد و در همين دانشگاه براي اولين بار ايده خلق توييتر را ارائه كرد. در «سان‌فرانسيسكو» اقامت دارد و مجرد است. رتبه او در فهرست 400 نفره، 386 است در حالي كه در سال 2012 ميلادي در همين فهرست در رده 392 قرار داشته است.

نيكولاس وودمن
سن: 38/ ثروت خالص: 1/3 ميليارد دلار
«نيكولاس وودمن» مديرعامل و موسس كمپاني GoPro است. اين كمپاني يكي از شناخته‌ترين برندهايي است كه در زمينه دوربين‌هاي مداربسته كيفيت «اچ‌دي» فعاليت مي‌كند. «نيكولاس وودمن» تحصيلات خود را در دانشگاه سن‌ديه‌گو گذرانده است. در «وود سايد» كاليفرنيا زندگي‌ مي‌كند، ازدواج كرده و دو فرزند نيز دارد. در فهرست 400‌نفره در رتبه 386 قرار گرفته است.

چيس كلمن
سن:38/ ثروت: 1/4 ميليارد دلار
«چيس كلمن» موسس و مديرعامل شركت Tiger Global Management است كه در زمينه امورمالي فعاليت مي‌كند. «چيس» ساكن نيويورك است، ازدواج كرده و تحصيلات دانشگاهي خود را در كالج «ويليامز» گذرانده است. او در فهرست 400 نفره در رتبه 371 ايستاده است. اين در حالي است كه رتبه او در فهرست سال گذشته ميلادي 311‌بوده است.

دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۶
اقا بابک خودمون ثروتش از مجموع اینا بیشتره.بگیم ماشاله یا... (129874)