به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۶۳۴۳۹

افزایش ورود توریست‌های سلامت به ایران

گروه جامعه: رئیس انجمن گردشگری سلامت با بیان اینکه میزان ورودی توریست برای دریافت خدمات سلامت، افزایش یافته است، الزامات استفاده بیشتر از این فرصت را تشریح کرد.
افزایش ورود توریست‌های سلامت به ایران
دکتر محمد جهانگیری با اشاره به وضعیت گردشگری سلامت بعد از نوسانات ارزی و امکان توسعه این حوزه، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های دریافتی، میزان ورودی توریست برای دریافت خدمات سلامت، بویژه در شهرهایی مانند شیراز، مشهد، شهرهای مرزی و تهران افزایش یافته است.وی با بیان اینکه گزارش‌های همکاران و بیمارستان‌هایی که عضو انجمن گردشگری سلامت هستند و سامانه‌های این حوزه، توسعه حوزه گردشگری سلامت در کشور را نشان می‌دهند، افزود: از طرفی رغبت به این افزایش هم همچنان ادامه دارد. بر همین اساس یکسری سازوکارهایی لازم است. از طرفی نیازمند حمایت‌هایی در این حوزه هستیم تا بتوانیم از این فرصت به نحوه مطلوبی استفاده کنیم و گام خوبی را در این زمینه برداریم.

جهانگیری درباره زیرساخت‌های لازم در این حوزه، گفت: یکی از زیرساخت‌های لازم در این حوزه، بحث حمل و نقل است. اگر بتوانیم تدبیر ویژه‌ای در این زمینه انجام دهیم تا پروازها و حمل و نقل شهری به خوبی انجام شود، بسیار کمک‌کننده است.همچنین موضوع نقل و انتقال پول هم مطرح است که با توجه به شرایط کشور تدابیری را برای برخی کشورها در نظر گرفته‌ایم.رئیس انجمن گردشگری سلامت با تاکید بر لزوم حمایت از موسسات درمانی فعال در حوزه گردشگری سلامت، افزود: این موسسات باید از نظر تجهیزات و دارو مورد حمایت قرار گیرند که البته در برخی مراکز این حمایت‌ها انجام می‌شود. نکته مهم‌ دیگر در این حوزه کمک رسانه‌ای است. زیرا ما برای توسعه گردشگری سلامت نیازمند همکاری یکپارچه هستیم. در حال حاضر فرصتی وجود دارد تا هم فرهنگ توریسم در کشور توسعه یابد و هم به برندسازی در حوزه سلامت کمک شود.
مرجع : ایسنا