به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۶۳۴۹۶

بخشي از تنها ناو هواپیمابر روسیه آتش گرفت

گروه بين‌الملل: تنها ناو هواپیمابر روسیه بر اثر سقوط جرثقیل بر عرشه آن دچار آسیب شد. به گفته مقام‌های روس یک نفر در این حادثه مفقود و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.
بخشي از تنها ناو هواپیمابر روسیه آتش گرفت
به گزارش آسوسیتدپرس سقوط یک جرثقیل ۷۰ تنی بر عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف واقع در بندر مومانسک در شمال روسیه یک حفره‌ ۲۰ متری ایجاد کرده است. ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف برای نصب سامانه‌های مدرن در بندر مومانسک پهلو گرفته بود. این ناو هواپیمابر سال ۱۹۸۵ به دریا انداخته شد و در سال ۲۰۱۵ برای پشتیبانی از عملیات نیروهای روسیه در سوریه به دریای مدیترانه رفت.

رئیس گروه شرکت های کشتی سازی روسیه امروز سه شنبه به شبکه روسیه یک گفت: این جرثقیل از ارتفاع 15 متری بر روی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف سقوط کرد.
سانحه در تنها ناو هواپیمابر روسیهآلکسی رحمانف خاطرنشان کرد: براساس اطلاعاتی که داریم به عرشه و بدنه ناو هواپیمابر آسیب های جدی وارد شده است اما بخش های حیاتی و تجهیزات ویژه هدایت ناو سالم هستند. ناو آدمیرال کوزنتسف در هنگام وقوع حادثه بر روی سکوی شناور قرار داشت و گفته می شود سکو غرق شده است. در همین حال خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد: در هنگام وقوع حادثه حدود 60 نفر روی سکو حضور داشتند. آدمیرال کوزنتسف تنها ناو هواپیمابر روسیه است که از سال 1991 به آب انداخته شده است و در عملیات نظامي این کشور در سوریه حضور داشت. این ناو برای تعمیر از یک سال پیش در کارخانه کشتی سازی استان مورمانسک در شمال غرب روسیه قرار دارد و گفته شده روس ها در حال قرار دادن تسلیحات پیشرفته بروی آن هستند.