به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۱۶۳۵۸۴

جراحی متفاوت با هدست‌های واقعیت افزوده

گروه علم و فناوری: پژوهشگران "مرکز پزشکی بث دیکونس"(Beth Deaconess Medical Center) در شهر بوستون آمریکا از هدست واقعیت افزوده "هولولنز" (HoloLens) شرکت مایکروسافت برای مصورسازی "زخم‌های قلب" (myocardial scars) طی جراحی استفاده می‌کنند.
جراحی متفاوت با هدست‌های واقعیت افزوده
طی عمل جراحی و سایر روش‌های الکتروفیزیولوژی، جراح باید دقیق بداند که زخم در کدام قسمت قلب قرار دارد.الکتروفیزیولوژی مطالعه خواص سلول‌ها و بافت‌های بیولوژیکی است. الکتروفیزیولوژی شامل اندازه‌گیری تغییر ولتاژ یا جریان الکتریکی در مقیاس‌های گسترده‌ در یک عضو مانند قلب است.در این آزمایش، به طور معمول زخم‌های قلب روی یک صفحه نمایش کامپیوتر نمایش داده می‌شود و صفحه کلید، موس، کلیدها، جوی استیک (اهرمک) و توپ‌ها برای کنترل زوم، چرخش و برش تصاویر استفاده می‌شود. همه این روش‌ها نیاز به مراقبت پزشک از بیمار و استفاده از کنترل کننده فیزیکی برای برقراری ارتباط با صفحه نمایش دارند.تصاویر قلبی که در هدست واقعیت افزوده هولولنز نمایش داده می‌شوند، یک تصویر با وضوح بالا از قلب و زخم‌ها هستند. پزشکان می‌توانند از حرکات دست استفاده کنند تا به سیستم نشان دهند که چگونه تصویر را نمایش دهد.پژوهشگران "مرکز پزشکی بث دیکونس" طی یک آزمایش بر روی حیوانات مبتلا به حملات قلبی، از هدست و یک سیستم که توسط یک متخصص نقشه‌برداری شبیه‌سازی شده بود، استفاده کردند.

پزشکان پس از انجام آزمایشات دریافتند که استفاده از این هدست برای انجام آزمایش بسیار مفید واقع بوده و توسط آن، پژوهشگران یک دید سه بعدی واقعی از قلب و زخم‌ها داشتند."جیه جانگ"(Jihye Jang)، یکی از پژوهشگران این مطالعه از مرکز پزشکی بث دیکونس گفت: هدست واقعیت افزوده پزشکان را قادر می‌سازد تا تصاویری مانند ام.آر.آی یا سی‌.تی.اسکن را به عنوان راهنما در حین عمل جراحی در دسترس داشته باشند. داشتن تصاویر سه‌بعدی از زخم‌های پیچیده حین عمل جراحی، می‌تواند به درمان بهتر کمک کند. پزشکان اکنون می‌توانند از فناوری واقعیت افزوه برای مشاهده تصاویر سه‌بعدی قلب استفاده کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هدست جراحی