به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۱۶۳۶۰۲

پمپئو: تغییری در رفتار ایران مشاهده نکرده‌ایم

گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا با نقض حرف‌های رئیس‌جمهور این کشور گفته که بعد از خروج از برجام، هیچ تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده است.
پمپئو: تغییری در رفتار ایران مشاهده نکرده‌ایم
 «مایک پامپئو»، در مصاحبه با رادیو فاکس‌نیوز با متهم کردن ایران به آنچه به گفته وی «فعالیت‌های مخرب» خوانده شده گفت: «تلاش ما این است که آنها را مجاب کنیم رفتارشان را تغییر دهند.» وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده است. پامپئو گفت: «نشانه‌ای از هیگونه تغییر در رفتار آنها ندیده‌ایم. هیچ تغییری. اصلا.» سخنان پامپئو در حالی بیان شده که دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام، بیش از ۱۰ بار ادعا کرده رفتار ایران بعد از این اقدام کاملاً تغییر کرده و این کشور به مکانی متفاوت تبدیل شده است. ترامپ ادعا کرده قبل از روی کار آمدن او ایران در حال تصرف منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) بوده، اما اکنون اوضاع تغییر کرده و این کشور اکنون برای بقایش تلاش می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره ماندن اروپایی‌ها در توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرده و گفته هر روز گفت‌وگوهایی میان دو طرف در این باره در جریان است. پامپئو گفت: «تا کنون اروپایی‌ها داخل توافق مانده‌اند. آنها موضع متفاوتی نسبت به ما گرفته‌اند اما ما تقریباً هر روز با آنها گفت‌وگو کرده‌ایم.»