به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۱۶۴۵۳۳
محمدرضا باهنر:

روحانی با شهردارشدن آخوندی مخالف است!

گروه سیاسی: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه آخوندی با دولت اختلاف‌نظر جدی دارد، گفت: دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مخالفت خود را به شورای شهر رسانده که ما با شهردار شدن آخوندی مخالف هستیم.
پیروز حناچی- عباس آخوندی
پیروز حناچی- عباس آخوندی
محمدرضا باهنر با اشاره به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از دو گزینه شهرداری تهران اظهار داشت: آخوندی با دولت اختلاف‌نظر جدی دارد و نمی‌دانم اینکه یک شهردار مغضوب دولت باشد به مصلحت شهر تهران، شورای شهر، دولت و شهردار تهران است یا خیر. وی با بیان اینکه من انتخاب آخوندی را خیلی به مصلحت نمی‌دانم، تصریح کرد: مگر اینکه با دولت تعامل کرده باشند؛ هر چند من شنیده‌ام که دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مخالفت خود را به شورای شهر رسانده که ما با شهردار شدن آخوندی مخالف هستیم. اما نمی‌دانم در موقعیتی که رئیس‌جمهور با آقای آخوندی اختلاف دارد و به این دلیل ایشان را از دولت کنار گذاشته ایشان شهردار تهران شود، چه نفعی داشته باشد چون به نظرم هیچ‌کس سود نمی‌برد. وی در پاسخ به این سؤال که شاید این را به عنوان دوئل قلمداد کرد، گفت: حتی یک دوئل هم باشد نه شهردار تهران و نه شهر تهران سود نمی‌برند و شورای شهر این دوره هم دوباره باید یک سال برای این دعواها وقت تلف کند.

پیروز حناچی و عباس آخوندی امروز در كمیسیون‌های مختلف شورا برنامه‌های خود را تشریح كردند

در همین حال، خبرگزاری برنا (متعلق به وزارت ورزش و جوانان) امروز در خبری نوشت: مراجع ذیصلاح به شورای شهر اعلام کردند آخوندی و حناچی نمی توانند شهردار تهران شوند و باید شورای شهر تهران به دنبال گزینه های دیگری برای شهرداری باشند!

یک کانال خبری هم مدعی شد: گفته می‌شود یکی از مقامات ارشد نهاد ریاست جمهوری در تماس با یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده است در صورتیکه عباس آخوندی شهردار تهران شود از حضور او در جلسات هیت دولت ممانعت بعمل خواهد آمد و شیوه تعاملات دولت با شهرداری دیگر به سبک گذشته نخواهد بود!! اما یك كانال نزدیك به دولت نوشت: پیگیری‌ها حاکی از آن است که این اظهارنظر مقام «سابق» نهاد ریاست جمهوری مربوط به هفته گذشته بوده و اظهارنظر شخصی بوده و نه از جانب دولت!

در این میان، وزارت کشور هرگونه موضع‌گیری درباره کاندیداهای شهرداری تهران را تکذیب و اعلام كرد: تمامی اخبار مربوط به موضع‌گیری وزارت کشور به صورت مصداقی در خصوص کاندیداهای شهرداری تهران تکذیب می‌شود. وزارت کشور صرفا بر مبنای قانون و اعلام نظر مراجع ذی صلاح درباره گزینه منتخب شورای شهر، عمل خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران هم گفت: هر گونه "اعلام رسمى يا غير رسمى تاييد يا رد" دو گزينه شهردارى صحت ندارد. علی اعطا افزود: پس از انتخاب شهردار و معرفى به وزارت  كشور، طبق تبصره ٣ ماده ٨٠ قانون شوراها، وزير كشور حكم شهردار منتخب را ظرف ده روز صادر مى‌كند. در صورت عدم صدور حكم و اصرار شورا، پيش بينى لازم در قانون صورت پذيرفته است.

شانس برابر حناچی و آخوندی
مطابق اظهارنظر تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، شانس شهرداری آخوندی و حناچی با هم برابر است و پیروزی هرکدامیک از آنان در رای‌گیری فردا با اختلاف یک تا سه رای خواهد بود. یك كانال اصلاح‌طلب هم نوشت: در حالی که فردا قرار است اعضای شورای شهر برای سومین بار شهردار تهران را انتخاب کند به نظر میاید این بار فراکسیون معروف به مستقل های شورا تعیین کننده شهردار تهران خواهد بود. طبق شواهد از یک سو فراکسیون اتحاد ملت که منسجم ترین فراکسیون شورا است به جمع بندی بر ِآخوندی رسیده است و از سوی دیگر دو فراکسیون کارگزاران و اعتماد ملی قصد به رای دادن به حناچی نموده اند. در این بین قطعا رای فراکسیون مستقل های شورای شهر تعیین کننده خواهد بود. نکته مهم این است آرا دوره قبل چون  ائتلافی یا به اصطلاح تبادلی بوده است نمیتواند ملاک مناسبی برای برآورد نتیجه جلسه فردا شورای شهر باشد.