به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۵۴۰۳

چند ساعت بارش، مدارس خوزستان را تعطیل کرد!

گروه جامعه: در پی چند ساعت بارندگی، مدارس و مرکز آموزشی در استان خوزستان روز شنبه تعطیل اعلام شدند!
چند ساعت بارش، مدارس خوزستان را تعطیل کرد!
به گزارش ایسنا، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفته است: مدارس و مراکز آموزشی سراسر استان در دو نوبت صبح و بعداز ظهر فردا تعطیل است. وی افزود: این تصمیم به علت بارندگی و گرفتگی معابر و جهت پیشگیری از خسارات مدارس و مراکز آموزشی استان گرفته شده است. با این حال وی تصریح کرده است که روز شنبه ادارات در این استان تعطیل نیستند.

ستاد بحران برای آبگرفتگی اهواز تشکیل شد
 فرماندار اهواز از تشکیل ستاد بحران برای رفع آبگرفتگی بعد از بارندگی در اهواز خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل آب های سطحی در 10 نقطه بحرانی در شهر اهواز در حدود 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
جمال عالمی نیسی جمعه شب در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز اظهار داشت: این نشست با هدف رفع مشکلات آبگرفتگی بعد از بارندگی برگزار شده که تقسیم کار و بسیج دستگاه های اجرایی انجام شده و مقرر است شرکت های بزرگ اعم از شرکت های نفت، ملی حفاری، آبفا و شهرداری برای تخلیه آب از مناطقی که آب باران تجمع کرده و با مشکل تردد هستند اقدام کنند. وی با اشاره به آبگرفتگی شدید در اغلب نقاط اهواز در پی بارندگی اخیر، افزود: از صبح امروز بیش از 57 میلیمتر بارندگی در اهواز داشتیم که شبکه فاضلاب شهری گنجایش تخلیه آن را ندارد و آب در برخی خیابان ها جمع شده است.

رئیس ستاد بحران شهرستان اهواز با اشاره به نبود شبکه آب های سطحی در این کلانشهر اضافه کرد: شبکه فاضلاب اهواز نیز به دلیل قدمت و فرسودگی توان دفع این حجم از آب باران را ندارد. وی اظهار امیدواری کرد تا پنج ساعت بعد از باران حدود نیمی از آبگرفتگی خیابان ها به تدریج فروکش کند و مابقی نیز توسط ماموران شهرداری و سایر دستگاه ها تخلیه شود. عالمی نیسی تصریح کرد: مشکل آب های سطحی در 10 نقطه اهواز، بحرانی است و در این مکان ها آبگرفتگی بیش از سایر نقاط ادامه می یابد، که بر اساس برآوردها 300 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل آنها اعتبار مورد نیاز است.

وی یکی از مهمترین نقاط بحرانی اهواز را خیابان انقلاب اهواز دانست و گفت: قرار است که شرکت آبفا اهواز بعد از بارندگی، عملیات اضطراری برای حل مشکل این منطقه را انجام دهد. عالمی نیسی افزود: مشکلات آبگرفتگی در اهواز در نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار نیز امشب بررسی ودر خصوص آن تصمیم گیری می شود. بعد از یک دوره طولانی خشکسالی، اهواز بارندگی خوبی را شاهد بوده، که اگر چه این مساله باعث شادی شهروندان و کشاورزان شده اما آبگرفتگی تعداد زیادی از محله ها و خیابان های این کلانشهر مشکلات تردد و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

بیش از 200 نقطه در اهواز در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می شوند. کاربران فضای مجازی در هفته های اخیر، با انتشار تصاویر محله ها و خیابان های محل سکونت خود اعتراض خود را نسبت به شهرداری (که متولی دفع آب های سطحی بر اساس قانون است) و شرکت آبفا اهواز نشان داده اند. پیش از این شهرداری مدعی بود که شهر اهواز ظرفیت تحمل 20 میلیمتر بارندگی را دارد، این در حالیست که با 14.7 میلیمتر بارش نیز در یکی دو هفته اخیر اغلب خیابان های این کلانشهر به زیر آب رفته است. پائیز امسال مدارس چند شهر به دلیل بارندگی و آبگرفتگی معابر تعطیل شده اند. فردا (شنبه) نیز مدارس و مراکز آموزشی همه شهرهای خوزستان، از جمله اهواز تعطیل اعلام شده است. هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها هشدار داده و اعلام کرده بارندگی دوشنبه هفته جاری ادامه می یابد.