به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۶۵۴۲۷
هاشمی‌طبا: چاره‌ای جز انتخاب روحانی نبود

طلبکاری سایت اصولگرای حامی دولت از اصلاح‌طلبان!

طلبکاری سایت اصولگرای حامی دولت از اصلاح‌طلبان!
گروه سیاسی: سایت خبرآنلاین (اصولگرایان حامی روحانی و علی لاریجانی) در متن طلبکارانه‌ای از اصلاح‌طلبان مدعی شد: اصلاح‌طلبان تندرو(!!) در حالی این روزها تلاش خود را برای فاصله گرفتن از دولت به کار گرفته‌اند که این واکنش ها از سوی سیاسیون هر دو جناح نوعی فرار به جلو برای پرهیز از پاسخگویی در قبال مشکلات به وجود آمده تعبیر می شود. این گروه از اصلاح طلبان که به بهانه ضعف عملکرد دولت به نقد روحانی روی آورده و به دنبال جدا کردن مسیر خود از دولت هستند نه تنها در دور اول بلکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت همه جانبه از حسن روحانی را در دستور کار خود داشتند و این روزها که دولت در شرایط تحریم با فشار زیادی روبه روست و تلاش می کند کشور را از این تلاطم به سلامت عبور دهد ساز ناکوک می‌زنند(!!)

این سایت حامی دولت سپس ناراحتی و خشم خود را از این اظهارات منطقی سعید حجاریان بروز داده که اخیرا در گفتگویی اعلام کرده بود: «دولت روحانی استعداد و ظرفیت کافی برای مقابله با معضلات داخلی نداشت" و اینکه " شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم.»  ظاهرا خبرآنلاین و همفکرانش انتظار دارند اصلاح‌طلبان که عمده اعتبار و آبروی خود را بخاطر بی عملی دولت روحانی، از دست دارند، همین تتمه آبروی آنان را هم به پای ناکارآمدی مدیران ضعیف و اعلب بازنشسته قربانی کنند، لذا از هرگونه و نقد دولت محبوب خود ناراحت و خشمگین هستند. آقایان باید پاسخ بدهند اصلاح‌طلبان چرا باید بیش از این، از دولتی که فرماندار پایتخش، سران اصلاحات را علنا مزدور صهیونیست و مستحق اشد مجازات می‌داند حمایت کنند؟! آنان باید از اصلاح‌طلبان تا همین اندازه که این همه از روحانی و دولتش حمایت کرده و 80 درصد آرایش در انتخابات 92 و 96 را هم مدیون اصلاحات هستند و اعتبار و آبروی خود را به خاطر منافع ملی و آرامش کشور، فدای ناکارآمدی‌های موجود وزیران این دولت کرده‌اند، ممنوع و متشکر باشند نه اینکه اینگونه ژست طلبکارانه بگیرند.

خبرآنلاین سپس به مصاحبه با مصطفی هاشمی طباء درباره اظهارات اخیر سعید حجاریان پرداخته و به نقل از وی  نوشته است: خیلی بعید است شخصی که زندگی سیاسی داشته و شناخت دقیقی از شخصیت ها و افراد دارد چنین اظهارنظری کرده باشد. برای شخص من از همان ابتدا میزان توانایی و روش کار آقای روحانی روشن بود و فکر می کنم اصلاح طلبان هم آقای روحانی را خوب می شناختند. وی با بیان اینکه آقای روحانی از نظر وابستگی سیاسی همیشه عضو جامعه روحانیت مبارز بودند، افزود: البته باید تاکید کرد که جریان اصلاحات هم هیچ گاه سرنوشت خود را به آقای روحانی گره نزد، اصلاح طلبان در همان زمان انتخابات هم اعلام کردند که خیرالموجودین را انتخاب می کنیم؛ واقعیت آن است که اصلاح طلبان چاره ای جز انتخاب آقای روحانی نداشتند زیرا گرایشی به انتخاب آقای رئیسی یا قالیباف از سوی آنها نبود بنابراین همگی تلاش می کردند تا آقای روحانی پیروز انتخابات باشد. این فعال سیاسی تاکید کرد: پس رفتار اصلاح طلبان در انتخاب آقای روحانی، گره زدن سرنوشت اصلاحات به دولت آقای روحانی نبوده بلکه اصلاح طلبان خودشان ایشان را انتخاب کردند؛ آقای روحانی هم از روز اول نگفتند که من وابسته به گروه خاصی هستم و کاملا مطابق پیش بینی ها عمل کردند.

هاشمی طباء ادامه داد: بر این اساس اظهارات آقای حجاریان به عنوان فردی سیاسی و با تجربه برای من قابل تعجب است؛ این اظهارات با تصمیمی که مجموعه اصلاح طلبان در زمان انتخابات اتخاذ کردند همخوانی ندارد. البته اصلاح طلبان در زمان آقای خاتمی هم چنین حرف هایی را در ابتدا مطرح می کردند و بعد از پروژه عبور از آقای خاتمی مطرح شد. وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان از همان ابتدا می دانستند عملکرد آقای روحانی در آینده چگونه خواهد بود، تصریح کرد: بنابراین طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه "نباید سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره می زدیم" مغایر بحث و دانش اول سیاسی اصلاح طلبان است زیرا آقایان اصلاح طلب دانش اولیه سیاسی داشته و می دانستند که چه اتفاقی خواهد افتاد، حال اینکه امروز از دولت تبری می جوید جای تعجب دارد.

هاشمی طباء ادامه داد: از روز اول اصلاح طلبان می دانستند به چه کسی رای می دهند، اگر یک فرد با سابقه سیاسی در زمان رقابت های انتخاباتی احساس کرده باشد که آقای روحانی مطابق منویات او عمل خواهد کرد یا باید خیلی ساده لوح یا خیلی بی دانش باشد. رقیب انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 در پاسخ به اینکه چرا برخی از اصلاح طلبان در مقطع کنونی در پی فاصله گرفتن از دولت و به عبارتی خالی کردن پشت دولت هستند، تاکید کرد: نمی توان این اظهارات را به معنای خالی کردن پشت آقای روحانی قلمداد کرد زیرا آقای روحانی از همان ابتدا هم پشت گرم به گروه ها نبود بلکه این گروه ها بودند که سراغ ایشان آمده و او را انتخاب کردند وگرنه ایشان به کسی قول و وعده ای نداده بود.

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۰:۴۷
هیچ کس نمی خواهد آقای روحانی مطابق خواسته های گروه او عمل کند. خواست ما و دیگران این است که آقای روحانی مطابق قولها و و وعده های خود عمل کند، جناب آقای هاشمی طبا. (361910)
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۲:۵۷
قرار نیست اصلاح طلبان آبروی شان را برای پیروزی یک دولت بگذارند و تاوان ناتوامی مدیران باقی مانده از دولت قبل حتی در پایتخت را بدهند!
برای 30 نماینده لیست امید متأسفم... با «تکرار» سید محمد خاتمی رأی آوردند حالا در برابر اهانت فرهادی تندرو به آقای خاتمی و اصلاح طلبان سکوت کرده اند! (361913)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۲۱:۱۹
از خبر انلاین و اعتدالیون مخالف اصلاحات چه انتظار؟؟
فقط اصلاحات اگر میخواد زنده بمونه و حناش رنگ داشته باشه باید روی پای خود بایستد و 98 و 1400 فقط با پرچم اصلاحات واقعی بیاد نه زیر بیرق اعتدال و اصولگرای معتدل و... (361915)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۲۳:۵۴
امثال هاشمی طباجزءآن دسته چهره هایی بشمارمیآیندکه نظراتشان درجامعه روبه تحول اصلاًخریداری ندارد.آقایان بایدبدانندهیچیک ازکاندیداهادرشان ملت نبوده اند.چرابه چالش اصلی روبروی ملت درانتخابات نمی پردازیدکه ملت مجبورشدروحانی رابرگزیند!آقایان توجه ندارندبیش از65میلیون نفرملت هیچیک ازمدیران این سیستم راقبول ندارند.مردم داناترازمتولیان امرندوبخاطریکپارچی خاکشان .... وقتال دم فروبستندوالا...!!! (361916)