کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امیدواریم روند آزادی زندانیان ادامه یابد

30 شهريور 1392 ساعت 20:05

گروه سياسي: يك روزنامه نگار و فعال حقوق بشر گفت: آزادی برخی زندانیان سیاسی حوادث ۸۸ ناشی از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است.


عمادالدین باقی در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: از لحاظ قانونی آزادی زندانیان با توجه به تصویب قانون مجازات اسلامی در اردیبهشت ماه امسال باید سریع‌تر اتفاق می‌افتاد. این فعال سیاسی در توضیح تصویب این قانون جدید گفت: تا پیش از این محکومی بدون سابقه کیفری اگر نیمی از دوران محکومیت خود را طی کرده بود بدون قید و شرط آزاد می‌شد. اما با تصویب قانون جدید در اردیبهشت ماه امسال، محکومی که یک سوم دوران محکومیت خود را طی کرده باشد با‌‌ همان شروط قبل آزاد می‌شود و تمام زندانیان سیاسی و عادی مشمول این قانون هستند.

وی گفت: با توجه به تصویب قانون جدید باید پیش از این‌ها شاهد آزادی زندانیان می‌بودیم و تاخیر در این عمل سبب نگرانی شده بود اما اکنون می‌توان گفت که خوش‌ترین خبر سال ۹۲ آزادی برخی از زندانیان حوادث ۸۸ بوده است. باقی ادامه داد: آزادی زندانیان بیشتر از آنکه ناشی از سیاست‌های دولت جدید باشد متاثر از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است. وی تاکید کرد: امیدواریم که روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه پیدا کند.


کد مطلب: 16602

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16602/امیدواریم-روند-آزادی-زندانیان-ادامه-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir