به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۱۶۶۰۲

امیدواریم روند آزادی زندانیان ادامه یابد

گروه سياسي: يك روزنامه نگار و فعال حقوق بشر گفت: آزادی برخی زندانیان سیاسی حوادث ۸۸ ناشی از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است.
امیدواریم روند آزادی زندانیان ادامه یابد
عمادالدین باقی در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: از لحاظ قانونی آزادی زندانیان با توجه به تصویب قانون مجازات اسلامی در اردیبهشت ماه امسال باید سریع‌تر اتفاق می‌افتاد. این فعال سیاسی در توضیح تصویب این قانون جدید گفت: تا پیش از این محکومی بدون سابقه کیفری اگر نیمی از دوران محکومیت خود را طی کرده بود بدون قید و شرط آزاد می‌شد. اما با تصویب قانون جدید در اردیبهشت ماه امسال، محکومی که یک سوم دوران محکومیت خود را طی کرده باشد با‌‌ همان شروط قبل آزاد می‌شود و تمام زندانیان سیاسی و عادی مشمول این قانون هستند.

وی گفت: با توجه به تصویب قانون جدید باید پیش از این‌ها شاهد آزادی زندانیان می‌بودیم و تاخیر در این عمل سبب نگرانی شده بود اما اکنون می‌توان گفت که خوش‌ترین خبر سال ۹۲ آزادی برخی از زندانیان حوادث ۸۸ بوده است. باقی ادامه داد: آزادی زندانیان بیشتر از آنکه ناشی از سیاست‌های دولت جدید باشد متاثر از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است. وی تاکید کرد: امیدواریم که روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه پیدا کند.

۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۰:۱۸
امید که منبعد با احترام به هم و در چارچوب قانون در صلح و آسایش زندگی کنیم و در حق کسی اجحاف نشود و در چارچوب هنجارها زندانی سیاسی نداشته باشیم اصلا و ابدا. (131995)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۰:۴۳
کیا ازاد شدن؟ میر حسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی در چه وضعی اند؟ (132014)