به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۶۶۰۴۴
استاندار خوزستان:

وضع "منبع آب" اهواز مثل بمب است

گروه جامعه: استاندار خوزستان با بیان اینکه مناطق فرسوده در خوزستان تعداد زیادی دارند و در معرض خطر هستند، گفت: یکی از این مناطق، بافت فرسوده منبع آب اهواز است. این منطقه مثل بمب است. قبل از هر بارندگی از این منطقه بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخی منازل تخلیه می‌شوند.
وضع "منبع آب" اهواز مثل بمب است
غلامرضا شریعتی در جلسه بازآفرینی شهری که امروز (11 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری برنامه‌ای از سوی ریاست جمهوری است و مقرر شده است که در دولت دوم این طرح عملیاتی شود. اگر سرعت پیشرفت این طرح کم بوده به علت اختلافاتی است که در این زمینه وجود داشت.وی تصریح کرد: در حال حاضر جهت عملیاتی طرح بازآفرینی شهری یکپارچگی بیشتری در دولت ایجاد شده است؛ بنابراین باید دستگاه‌ها پای کار بیایند و عقب‌افتادگی‌ها در این زمینه جبران شوند.استاندار خوزستان تاکید کرد: طرح بازآفرینی شهری باید از تشکیل جلسه و ارائه تغییرها خارج شده و عملیاتی شود. همچنین طرح‌های دیگر در این زمینه باید انجام و مناطق مختلف مشخص شوند. باید شهرستان‌های دیگر که بافت فرسوده دارند این کار را در دستور کار قرار دهند و یک برنامه راهبردی ارائه شود.شریعتی عنوان کرد: حساسیت رئیس جمهور به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری از بالا به پایین منتقل نشده است. در حالی که یکی از ملاک‌هایی ارزیابی مدیران در دولت، نوع نگاه و تعهدشان در بحث بازآفرینی شهری است.

استاندار خوزستان با اشاره به مناطق پرخطر مسکونی عنوان کرد: اگر خدای ناکرده در بارندگی‌ها یک نفر جان ببازد همه ما مقصر شناخته می‌شویم. انتظار می‌رود جلسات بعدی بازآفرینی شهری عملیاتی‌تر باشند و پیشرفت کار گزارش شود.شریعتی با بیان اینکه مناطق فرسوده در خوزستان تعداد زیادی دارند و در معرض خطر هستند، بیان کرد: یکی از این مناطق، بافت فرسوده منبع آب اهواز است. این منطقه مثل بمب است. قبل از هر بارندگی از این منطقه بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخی منازل تخلیه می‌شوند.وی گفت: در سال جاری مقرر شده است استانداری خوزستان و شهرداری اهواز هر کدام یک میلیارد تومان پرداخت کنند و 100 منزل پرخطر منطقه منبع آب تخلیه شوند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خوزستان بحران آب