به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۶۷۱۰۵

روحانی حتی چند گام جلوتر از احمدی‌نژاد!

روحانی حتی چند گام جلوتر از احمدی‌نژاد!
گروه جامعه: محمد درویش فعال محیط زیست در یادداشتی نوشت: اگر با چشمان و گوش‌های خود گوش نمی‌کردم، باور نمی‌کردم که این مرد، همان رییس‌جمهوری است که در سال ۹۲ از وزرا و معاونین خویش پیمان گرفت تا پای بخشنامه یا قراردادی را امضاء نکنند که منجر به تخریب محیط‌زیست شود و دولتش را با افتخار نخستین دولت محیط‌زیستی ایران بنامد! حسن ‌روحانی اینک حتی چند گام جلوتر از احمدی‌نژاد رفته و (تلویحا) می‌گوید: همه دارند محیط‌زیست را تخریب می‌کنند، چرا ما نکنیم؟
آقای رییس‌جمهور!
آیا اگر همه جنایت کنند، اگر همه اختلاس کنند، اگر همه دروغ بگویند؛ ما که منادی انقلاب فرهنگی و رعایت هنجارهای اخلاقی-اسلامی هستیم هم باید چنین کنیم؟ آیا اگر اینک میزان نشست‌زمین در وطن به بیش از ۱۴۰برابر شرایط بحرانی افزایش یافته، برای عبرتِ ما کافی نیست تا راهی را انتخاب کنیم که به کیفیت پایدار زیستن در ایران بیانجامد؟ یادتان باشد: آنهایی که این روزها ناگهان سخن از پایان دوران خشکسالی می‌زنند، دارند زمینه را برای اجرای کم‌هزینه‌ترِ طرحهای انتقال آب آماده می‌کنند و متاسفم برای همه مدیران و متخصصانی که به هر مصلحتی در برابر این دروغ بزرگ سکوت می‌کنند.


* گفتنی اینكه، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: «مقالاتی در دنیا به خاطر عدم توسعه ما نوشته شده است و این مقالات برای خودشان نیست و ما نیز رفتیم پشت سر آن مقاله ها و خود را به دردسر انداختیم و آنها نیز هیچ کدام مراعات نمی کنند. در مورد گازهای گلخانه‌ای مگر انها مراعات می کنند، البته ما برای محیط زیست خودمان باید تلاش کنیم و آنچه که در دنیا مطرح می‌شود توصیه‌هایی است که باید توجه کنیم و لزومی ندارد که خط به خط آنرا اجرا کنیم آیات قران که نیست.»  این جملات حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم در حالی مطرح می شود که اخیرا چند وزیر دولت از جمله وزیر نفت، وزیر امور خارجه و حتی رئیس سازمان محیط زیست در نامه ای جداگانه خطاب به مجلس در خواست کرده بودند هرچه سریعتر لایحه پیوستن ایران به معاهده پاریس را تصویب کنند.