به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۶۷۱۵۸
خواسته‌هایی که همچنان مطالبه می‌شوند

كاركنان گروه ملی فولاد امروز هم تجمع كردند

گروه جامعه: کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران شنبه با حضور در مقابل استانداری خوزستان و راه‌پیمایی در خیابان نادری اهواز بار دیگر خواهان توجه و اقدام مسولان برای تحقق مطالباتشان شدند.
كاركنان گروه ملی فولاد امروز هم تجمع كردند
به گزارش ایرنا، کارگران برای سی و پنجمین روز از این محل به سمت خیابان سلمان فارسی اقدام به راهپیمایی کردند. در مسیرهای راهپیمایی کارگران با سر دادن شعار خواستار توجه مسئولان استانی و کشوری به وضعیت معیشتی خود شده و بر رفع مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران تاکید کردند ؛امروز علاوه بر تعدادی از خانواده های کارگران ،برخی از فعالان محیط زیستی به جمع راهپیمایی کنندگان پیوستند. این کارگران می گویند بانک ملی که در حال حاضر مالک این گروه فولادی است به تعهدات خود در زمینه راه اندازی خطوط تولید و تامین نقدینگی لازم عمل نکرده است. این کارگران پیش از اذان ظهر در مقابل مسجد آیت الله جزایری در خیابان امام خمینی (ره) اهواز تجمع کرده و خواستار حمایت روحانیت از کارگران گروه ملی شدند.

*مشکلات گروه ملی با جدیت دنبال می شود
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ایران هفته پیش در واکنش به تجمعات یک ماه گذشته کارگران این شرکت به ایرنا گفت : در حال حاضر تنها یک ماه از حقوق این کارگران معوق است که در تلاش هستیم با فروش محصول این مبلغ تامین شود. کسری غفوری در ادامه عنوان کرد: تعداد سه خط تولید این گروه فولادی در حال فعالیت است و از کارگران انتظار داریم برای انجام تولید و تامین هزینه های شرکت که حقوق نیز بخشی از آن است، به محل کار خود بازگردند. وی ادامه داد: کارگران نگران آینده شغلی خود هستند و بر همین اساس باید به آنها بگویم که با بازگشت آنها به محل کار می توانیم مشکلات را رفع کنیم و مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد که معیشت آنها به خطر افتد.

* محصولات فولادی گروه ملی صادر می شود
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنین از رفع مشکل صدور کارت بازرگانی این شرکت خبر داد و گفت: برای صدور این کارت نیاز به مجوز اداره مالیات و تامین اجتماعی بود که هفته گذشته موفق به اخذ مجوز مالیاتی شدیم و در چند روز آینده نیز اداره کل تامین اجتماعی مجوز خود را در این خصوص صادر می کند. غفوری یادآور شد: پس از دریافت این مجوز، اتاق بازرگانی اهواز قول داده که در مدت 48 ساعت کارت بازرگانی گروه ملی را صادر و سپس می توانیم فرآیند صادرات محصولات خود به خارج از کشور را آغاز کنیم. مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه داد: یکی از بازارهای هدف ما کشور عراق است و با توجه با اینکه بازار صادراتی باعث می شود ارزش افزوده محصول سه برابر شود و به عنوان مثال محصولی که امروز در بازار کیلویی 35 هزار ریال فروخته می شود با صادرات کیلویی 110 هزار ریال ارزش پیدا می کند.

*مشکل کارت بازرگانی برطرف می شود
رییس اتاق بازرگانی اهواز از رفع مشکل و تمدید کارت بازرگانی گروه صنعتی فولاد ایران برای از سرگیری صادرات محصولات این گروه فولادی به خارج از کشور در روزهای آینده خبر داد. شهلا عموری در این خصوص به ایرنا گفت: کارت بازرگانی ،مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی اجازه داده می شود به تجارت خارجی بپردازد. وی افزود: مفاصا حساب مالیاتی و نیز بیمه تامین اجتماعی از جمله مجوزهایی است که منجر به تمدید کارت بازرگانی خواهد شد. عموری یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در صورت صدور مفاصا حساب ها، اتاق بازرگانی اهواز صدور کارت بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران را سرعت می دهد و این شرکت می تواند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.

* تاکید بانک ملی از راه اندازی همه خطوط تولید گروه ملی
بانک ملی ایران پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای بر حمایت همه جانبه این بانک از گروه ملی صنعتی فولاد ایران(اهواز) تا راه اندازی کامل این کارخانه ،افزایش بهره وری و سودآوری آن و نیز تامین حقوق کارگران این کارخانه تاکید کرد. در این اطلاعیه که پنج شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ آمده است: تلاش ها و زحمات کارگران زحمتکش در اقصی نقاط کشور به ویژه در گروه ملی صنعتی فولاد ایران را ارج نهاده و از مساعی موثر آنان در بازگشت این کارخانه عظیم به چرخه تولید قدردانی و تشکر می نماید. بانک ملی در ادامه آورده است: این بانک براساس وظیفه ذاتی خود و به ویژه در راستای تعهدات قانونی و میهنی خویش نسبت به کارگران این گروه و مردم خوزستان، به منظور راه اندازی و افزایش تولید این کارخانه و پرداخت حقوق معوقه کارگران شریف آن با تخصیص مبالغ قابل توجهی در قالب تسهیلات بانکی نقش اثرگذار خویش را به خوبی ایفا کرده است. همچنین بنا به این اطلاعیه بانک ملی در همین راستا در کنار مدیران متعهد این کارخانه و همدوش کارگران زحمتکش آن بوده و با کمک های خود یاریگر این کارخانه برای راه اندازی خطوط دیگر تولید و صادرات محصولات و تامین حقوق حقه کارگران خواهد بود و در این راستا ،منافع مردم شریف خوزستان و کارگران عزیز این کارخانه را همپای رشد و توسعه صنعتی استان هدف اصلی خود می داند. هفته گذشته نیز مدیرعامل گروه صنعتی ملی فولاد ایران در گفت وگو با ایرنا از راه اندازی خط سوم از خطوط پنج گانه این شرکت طی هفته جاری خبر داد و گفت: راه اندازی دیگر خطوط نیاز به هفت هزار میلیارد ریال نقدینگی دارد.