به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۱۶۷۲۰۴
تضمین می‌کنم، سیاست خود را تغییر نخواهیم داد

ظریف: هنر گریز از تحریم‌ها را آموزش می‌دهیم!

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه ایران در نشست بین‌المللی دوحه اعلام کرد که ایران تحت فشارهای آمریکا، سیاست خود را تغییر نخواهد داد.
ظریف: هنر گریز از تحریم‌ها را آموزش می‌دهیم!
محمدجواد ظریف در نشست بین‌المللی دوحه اعلام کرد که ایران تحت فشارهای آمریکا، سیاست خود را تغییر نخواهد داد. ظریف، در نشست بین‌المللی دوحه عنوان کرد: واضح است که ما به خاطر تحریم‌های آمریکا تحت فشار قرار داریم؛ اما آیا این به تغییرسیاست‌های‌مان منجر می‌شود؟ من تضمین می‌کنم که چنین چیزی پیش نمی‌آید. وی همچنین عنوان کرد: اگر هنری باشد که ایران بتواند به آن مسلط شود و آن را به دیگران آموزش دهد، آن هنر گریز از تحریم‌ها خواهد بود! وی ادامه داد: اگر آمریکا می‌خواهد با ایران گفت‌وگو کند، باید هدف مشخصی وجود داشته باشد. ما صرفا برای فرصت عکس گرفتن و امضای یک سند دو برگی گفت‌وگو نمی‌کنیم. هر کجا که ما نیرویی مستقر داریم و یا مستشار نظامی‌ اعزام کرده‌ایم،‌ این اقدام کاملا با درخواست مستقیم دولت آن کشور صورت گرفته است. آیا آمریکا می‌تواند ادعای مشابهی داشته باشد؟!

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در «نشست بین‌المللی دوحه 2018» سخنان «رابین رایت»، خبرنگار نیویورکر و مجری جلسه که از عبارت «دخالت ایران در منطقه» استفاده کرده بود را قطع کرد و گفت: «دخالت کی؟ دخالت آمریکا، چون ما داخل منطقه هستیم.» رابین رایت گفت: «ولی شما خارج از مرزهایتان در منطقه هم نیرو دارید.» ظریف در پاسخ گفت: «اینجا منطقه ما است و هر جا که ما نظامی یا مستشار نظامی داریم به درخواست دولت‌ها است. آیا ایالات متحده هم می‌تواند همین ادعا را مطرح کند؟» ظریف همچنین درباره اینکه آیا چشم‌اندازی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود دارد یا خیر گفت: «خیر، ما با کسی که بعد از نقض قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خودشان حامی آن بودند 12 شرط برای گفت‌وگوها با ما مطرح می‌کند گفت‌وگو نخواهیم کرد.»

وزیر خارجه ایران در ادامه تصریح کرد: «اگر قرار است کسی شروطی را رعایت کند، این آنها هستند که به خاطر افزایش قانون‌گریزی‌شان، باید شرط رعایت کنند. از آنها نمی‌خواهم که قانون‌مدار باشند-چون این خواسته‌ای نشدنی است- می‌خواهیم حداقل کمتر قانون‌گریزی کنند.» ظریف در ادامه به تلویح امکان مذاکره با آمریکا را به بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای منوط کرد. وی گفت: «فضا برای گفت‌وگو وجود دارد، اما لازم است ابتدا به نتایج گفت‌وگوهایی که انجام شده‌اند احترام گذاشته شود. »

 
برچسب ها: تحریم‌ها برجام