به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۴

کشته شدن فرمانده شاخه سوری القاعده

گروه بين الملل: منابع خبری از وقوع درگیری میان ارتش آزاد سوریه و گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" و کشته شدن فرمانده‌ این گروه وابسته به القاعده خبر دادند.
کشته شدن فرمانده شاخه سوری القاعده
مخالفان سوری از وقوع درگیری‌هایی میان ارتش آزاد سوریه و "دولت اسلامی عراق و شام"، وابسته به القاعده در حومه ادلب خبر دادند که به گفته این منابع در درگیری‌های مذکور ابوعبدالله لیبی، امیر(فرمانده) دولت اسلامی عراق و شام در سوریه، کشته شد. ارتش آزاد سوریه اعلام کرد: در درگیری‌ها با دولت اسلامی عراق و شام در "حزانو" در حومه ادلب چهار تن از نیروهای ارتش آزاد نیز کشته شدند. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که امیر دولت عراق و شام در استان ادلب کشته شده است.
در همین راستا، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای "دولت اسلامی عراق و شام" پس از درگیری‌ با اعضای جبهه النصرة و کشته و زخمی شدن نیروهایی از دو طرف، مقر النصرة در منطقه "الشدادی" در حومه حسکة را اشغال کردند.
ارتش آزاد هم به دولت اسلامی عراق و شام هشدار داد در صورتی که به تواق‌های پیشین مبنی بر آزادی گروگان‌های ارتش آزاد ظرف 24 ساعت، عمل نکند، به تمامی مقرهای دولت اسلامی عراق و شام در شهر اعزاز واقع در شمال حلب حمله می‌کند.

دولت اسلامی عراق و شام" شاخه سوری القاعده محسوب می‌شود که با القاعده عراق فرماندهی واحدی دارند و بسیاری از نیروهای آن اعضای سابق جبهه النصره هستند که این گروه خود نیز وابسته به القاعده است.