به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۶۷۶۰۷

اعتصاب پلیس فرانسه؛ موافقت دولت با افزایش حقوق

گروه بين‌الملل: در پی اعتصاب روز چهارشنبه پلیس فرانسه که به تبعیت از جلیقه زردها اعتصاب خود را «اقدام شماره یک» نامیدند، کریستوف کاستنر وزیر کشور فرانسه با مطالبه ارزیابی مجدد حقوق پلیس‌ها موافقت کرد.
اعتصاب پلیس فرانسه؛ موافقت دولت با افزایش حقوق
به گزارش يورونيوز، وزیر کشور فرانسه خبر داده است که نخستین ارزیابی مجدد حقوق پلیس‌های فرانسه باعث افزایش ۴۰ یورویی از ابتدای ماه ‌ژانویه ۲۰۱۹ خواهد شد. مبلغی که قرار است در پایان سال تا ۱۵۰ یورو نیز برای بخش هایی از پلیس افزایش یابد. یکی از اتحادیه‌های پلیس خواستار افزایش فوری قدرت خرید نیروهای پلیس شده بود، درخواستی که شباهت فراوانی به مطالبه جلیقه زردها دارد.
 
دولت فرانسه از اوایل هفته جاری در تلاش بود تا مانع رخ دادن یک جنبش اعتراضی در پلیس فرانسه شود و به همین منظور وعده داد که پرداخت میلیون‌ها ساعت اضافه کاری پرداخت نشده پلیس را به جریان بیاندازد و همچنین پاداش و‌يژه ۳۰۰ یورویی به آنها پرداخت کند. با این حال عدم پرداخت این پاداش به همه پلیس ها باعث انتقاد به این تصمیم شده است. همچنین ساعات اضافه کاری پلیس فرانسه که تا کنون پرداخت نشده است به مبلغی حدود ۲۷۵ میلیون یورو بالغ می شود که قرار است از ماه ژانویه در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
چندین اتحادیه پلیس فرانسه روز چهارشنبه را «روز سیاه برای پلیس‌ها» نامگذاری کردند و دفاتر کمیسیاریای پلیس در فرانسه را تعطیل کردند و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان در فرودگاه‌ها را به حداقل رساندند. صف های طولانی در فرودگاه‌های فرانسه روز چهارشنبه از تبعات اعتصاب پلیس فرانسه بود. نیروهای پلیس روز چهارشنبه تصمیم گرفتند که در سطح شهرها حضور نداشته باشند و تنها در شرایط ضروری و در پاسخ به تماس‌هایی که با شماره اضطراری پلیس ( شماره ۱۷) گرفته می شود در سطح شهرها جا به جا شود.

وزیر کشور فرانسه افزوده است که این توافق با سندیکاهای پلیس راه را برای بهبود شرایط کار و همچنین افزایش حقوق باز می کند. بسیج چند هفته‌ای پلیس فرانسه برای مواجه با جنبش جلیقه زردها، خستگی مفرط نیروهای پلیس را در پی داشت. شرایطی که بعد از فروکش کردن اعتراضات جلیقه زردها در شهرهای بزرگ بویژه پاریس، این بار به اعتصاب نیروهای پلیس کشیده شد.
برچسب ها: پلیس فرانسه