به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۶۷۹۶۷

تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸

تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
گروه ورزشی: سال 2018 میلادی نفس های آخر خود را می‌کشد تقریبا بازی های لیگ های معتبر اروپایی در این سال نیز به پایان خود رسیده اند. در ادامه قصد داریم به معرفی 5 بازیکن تاثیرگذار دنیای فوتبال در سال 2018 از نظر تاثیرگذاری روی گل ها (گل+پاس گل) بپردازیم؛ فهرستی که شگفتی های جالبی در خود دارد:
5-محمد صلاح (لیورپول-مصر)
تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
47 بازی؛ 35 گل و 14 پاس گل
صلاح با عملکرد بی نظیر خود در نخستین فصل حضور در لیورپول به صدر اخبار آمد. از محمد صلاح به عنوان فرعون مصری نیز یاد می‌شود. صلاح در سالی که گذشت روی 49 گل تاثیر مستقیم گذاشت. او با بدشانسی و مصدومیت، بخش زیادی از مسابقه فینال لیگ قهرمانان را از دست داد و همین مصدومیت، مانع از حضور او در دو بازی نخست مصر در جام جهانی شد.اما نقش صلاح در برتری لیورپول بر تیم سابقش، رم، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان چشمگیر بود. عده ای درخشش صلاح را تنها محدود به فصل قبل می‌دانستند اما بعد از شروعی نسبتا متزلزل، صلاح دوباره به روزهای خوب خود بازگشته و 11 گل و 6 پاس گل در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است. مهم تر از همه آن ها، صلاح گل صعود لیورپول به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را وارد دروازه ناپولی کرد.
4-آنتوان گریزمن (اتلتیکومادرید-فرانسه)
تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
52 بازی؛ 33 گل و 18 پاس گل
گریزمن در سال 2018 به همراه فرانسه قهرمان جهان شد و به همراه اتلتیکومادرید لیگ اروپا را فتح کرد. او در رده بندی توپ طلا بالاتر از ام‌باپه و مسی در جایگاه سوم ایستاد و البته ناراحتی خود را نسبت به نبردن این جایزه آشکارا ابراز کرد.گریزمن در جام جهانی 4 گل به ثمر رساند که البته 3 تا از آن ها از روی نقطه پنالتی بود.در فصل 19-2018، او 7 گل و 5 پاس گل در لالیگا و 4 گل و 2 پاس گل در لیگ قهرمانان به نام خود ثبت کرده است. آخرین گل اتلتیکومادرید در سال 2018 را نیز گریزمن از روی نقطه پنالتی وارد دروازه اسپانیول کرد. یکی از نکات ویژه گریزمن شادی های منحصر به فرد او بعد از گلزنی است. گریزمن بهترین سال فوتبالی خود را پشت سر گذاشته و امیدوار است روند مثبت خود در تاثیرگذاری را در سال 2019 نیز ادامه دهد؛ سالی که برای اتلتیکو با نبرد دشوار برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان همراه خواهد بود.
3-کریستیانو رونالدو (رئال مادرید/یوونتوس-پرتغال)
تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
44 بازی؛ 40 گل، 13 پاس گل
فوق ستاره پرتغالی در تابستان 2018 بعد از 9 سال درخشان در پایتخت اسپانیا و 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان، رئال مادرید را با 100 میلیون یورو به مقصد یوونتوس ترک کرد. اما یک چیز برای رونالدو هنوز هم تغییر نکرده و آن، عادت او به گلزنی است. CR7 در مادرید گل می‌زد، برای تیم ملی گل می‌زد و اکنون به گلزنی برای یوونتوس ادامه می‌دهد.رونالدو در سال 2018 آن گل برگردان خاطره انگیز را وارد دروازه یوونتوس کرد و در بازی برگشت و زمانی که فشارها به حداکثر رسیده بود، با ایستادن پشت ضربه پنالتی تیمش را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند. رونالدو در جام جهانی مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد و در یوونتوس نیز مشغول شکستن رکوردها یکی پس از دیگری است.دلیل عمده حضور کاپیتان پرتغال در این فهرست تعداد گل های اوست. در بین این 5 بازیکن، رونالدو کمترین پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. با این حال، رونالدو شروع خوبی در لیگ قهرمانان 19-2018 نداشته و برای عبور یووه از سد اتلتیکو، باید گلزنی در لیگ قهرمانان را دوباره به خاطر آورد.
2-لوئیس سوارز (بارسلونا-اروگوئه)
تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
49 بازی؛ 32 گل و 24 پاس گل
بله، درست خواندید! لوئیس سوارز در رده دوم این لیست حضور دارد. شاید سوارز دیگر آن مهاجم کشنده سال های قبل نباشد. او موقعیت های زیادی را به هدر می‌دهد و دیگر فرصت هایی را که دو سال قبل به گل تبدیل می‌کرد، وارد دروازه رقبا نمی‌کند. در حالی که رسانه ها مرتبا از گزینه های بلندمدت بارسا برای جانشینی سوارز صحبت می‌کنند، او همچنان به کار خود ادامه داده و گلزنی می‌کند.تعداد پاس گل های او برای یک مهاجم حیرت انگیز است. از جمله پاس های گل او می‌توان به پاس گل کاوانی در جام جهانی، پاس به رافینیا در برابر اینتر و پاس گل رابونا در دیدار دوستانه ملی اشاره کرد. سوارز در جدول گلزنان لالیگا بعد از مسی دوم است و شاید تنها نقطه ضعف او، گلزنی در اروپا باشد. به دلیل سبک بازی متوازن سوارز، او در این فهرست از نفراتی نظیر کین، کاوانی و اوبامیانگ پیشی گرفته است. بارسلونا در لیگ قهرمانان هم به یک سوارز گلزن نیاز دارد.
1-لیونل مسی (بارسلونا-آرژانتین)
تاثیرگذارترین بازیکنان سال ۲۰۱۸
48 بازی؛ 47 گل و 23 پاس گل
ما دقیقا نمی‌توانیم آن جه را که مسی در زمین انجام می‌دهد، توصیف کنیم. بسیار بعید است که بازیکنی این چنین در گلزنی موفق عمل کند و باز هم جزو برترین گلسازان باشد. در بین برترین گلسازان سال 2018، تنها سوارز و دیمیتری پایت پاس گل های بیشتری نسبت به مسی داده اند.توجه به نقشه حرارتی مسی نشان می‌دهد او در بخش اعظمی از بازی در میانه های میدان حضور دارد. زمانی که آرتور در زمین نیست، او برای گرفتن توپ عقب می‌آید و این کار را در روزهای گلزنی خود نیز انحام می‌دهد.تا پیش از شروع این فصل، کریس رونالدو از نظر گل به ازای مسابقه بالاتر از مسی بود، اما مسی جبران کرد و در پایان سال 2018، به نرخ 0.97 گل به ازای هر مسابقه رسیده است. این که مسی صرفا به دلیل یک جام جهانی ضعیف توپ طلا را کسب نکرد، یک اتفاق عجیب به نظر می‌رسد.مسی در سالی که گذشت چند گل زیبا هم به ثمر رساند، از جمله در جریان هت‌تریک در روز نخست مسابقات لیگ قهرمانان برابر آیندهوون و دبل مقابل تاتنهام در ومبلی. او در این سال 23 پاس گل هم داد، از جمله 2 پاس گل در جام جهانی برابر فرانسه. بیایید امیدوار باشیم مسی در سال 2019 هم به این روند ادامه دهد.
مرجع : نود