به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۶۸۰۵۱

راه‌اندازی دومین گرمخانه زنان در پایتخت

گروه جامعه: معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی دومین گرمخانه زنان در پایتخت خبر داد.
راه‌اندازی دومین گرمخانه زنان در پایتخت
علی صادقی با اعلام این خبر گفت: واقعیت کمبود زیرساخت برای حمایت از زنان کارتن خواب انکارناپذیر است، به همین دلیل شهرداری تهران در ماه‌‌‌های اخیر تلاش کرد نخستین گام‌‌ها را برای جبران این کمبود بردارد.وی با بیان اینکه در سال‌‌های گذشته تنها گرمخانه منطقه ۲۲ با ظرفیت ۵۰ نفر پذیرای زنان کارتن خواب بود، اظهار داشت: در روزهای اخیر گرمخانه‌‌ای با ظرفیت ۱۵۰ نفر در پارک هرندی، محدوده انبار گندم راه‌‌‌‌اندازی شد. از ساختمان گرمخانه در گذشته با کاربری سالن یاس استفاده می‌‌شد اما به تازگی با تجهیز به امکانات پزشکی، ترک اعتیاد و آموزش رفتارهای پرخطر، این فضا پذیرای زنان کارتن خواب است.این مقام مسئول دلیل راه‌‌اندازی دومین گرمخانه زنان در منطقه ۱۲ را حضور قابل توجه این افراد در منطقه مذکور دانست و تصریح کرد: با افتتاح این مرکز ظرفیت نگهداری از زنان کارتن خواب در تهران به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. البته اعتقاد ما این است که این ظرفیت در پایتخت باید حدود ۵۰۰ نفر باشد.

به گفته صادقی، گرمخانه زنان منطقه ۱۲ از دو شب گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و به طور متوسط، هر شب ۳۰ نفر در این مکان مستقر شدند.وی با اظهار امیدواری نسبت به این امر که با معرفی گرمخانه به افراد آسیب‌دیده به مرور به تعداد مراجعان اضافه می‌‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور همکاری با بخش خصوصی، مسئولیت اداره گرمخانه به یکی از سازمان‌‌های مردم‌‌نهاد خوشنام که مجوزهای لازم از وزارت کشور و بهزیستی را دارد، سپرده شده است و شهرداری نیز علاوه بر تامین بخش اعظم هزینه‌‌ها، وظیفه نظارتی خود را انجام می‌‌دهد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: گرمخانه