به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۶۸۱۱۲

حمله هوایی اسرائیل به چند پایگاه در اطراف دمشق

گروه بین‌الملل: هواپیماهای اسرائیلی سه‌شنبه شب با عبور از حریم هوایی لبنان، پایگاههایی را در اطراف دمشق پایتخت سوریه بمباران کردند.
حمله هوایی اسرائیل به چند پایگاه در اطراف دمشق
 مقامات ارتش سوریه گفتند که اسرائیل یک انبار تسلیحات را در اطراف دمشق مورد حمله قرار داده است. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است گفته است که هواپیماهای اسرائیل دستکم سه هدف را در غرب و جنوب غرب دمشق بمباران کرده‌اند که این اهداف انبار تسلیحاتی ایران یا حزب الله لبنان بوده است.
به گزارش تلویزیون دولتی سوریه سیستم دفاع ضد موشکی این کشور توانسته‌ است تعدادی از موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیلی‌ها را رهگیری و ساقط کند. از سوی دیگر نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که رهبران بلندپایه حزب الله در این حمله زخمی شده‌اند. به گزارش این رسانه رهبران حزب الله برای عزیمت به ایران به دمشق آمده بودند که مورد حمله اسرائیل قرار گرفته اند با این حال هنوز مقامات سوریه و حزب الله به این خبر واکنش نشان نداده اند.
 
از سوی دیگر مقامات اسرائیل می گویند که سیستم دفاعی آنها علیه شلیک موشک‌های ضد هوایی سوریه وارد عمل شده است و تاکید کرده اند که هیچ خسارتی از جانب این موشکها به اسرائیل وارد نشده است.
اگر حمله سه‌شنبه اسرائیل به اطراف دمشق مورد تایید قرار گیرد، نخستین حمله اسرائیل به سوریه از زمانی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد نیروهای نظامی‌اش را از سوریه خارج می کند.

برخی از تحلیلگران خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را همچون هدیه‌ای برای ایران ارزیابی می کنند که در غیاب نیروهای بازدارنده آمریکایی می تواند به راحتی مسیری از عراق و سوریه برای دسترسی به مدیترانه در اختیار داشته باشد. اسرائیل در گذشته بطور متعدد اهدافی در سوریه را مورد حمله قرار داده است، اهدافی که گاه به دولت سوریه، گاه به متحدانی ایرانی بشار اسد و یا نیروهای حزب الله لبنان تعلق داشته‌اند.