به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۱۶۸۶۰۶
حمله به مواضع ایران در سوریه

اسرائیل متحد کشورهای عربی علیه ایران

گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو گفته است که کشورهای عربی به اسرائیل به‌مثابه متحد اصلی خود در ارتباط با مقابله با تهدیدات ایران و گروه موسوم به داعش می‌نگرند. از سخنان نتانیاهو به‌عنوان "انقلابی در مناسبات اسرائیل با جهان عرب" یاد شده است.
اسرائیل متحد کشورهای عربی علیه ایران
این نخستین باری نیست که نخست‌وزیر اسرائیل به "نقش مخرب" جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره می‌کند. اما آنچه بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی "گلوبو" برزیل درباره اتحاد اسرائیل با کشورهای عربی گفته است، تازگی دارد. نتانیاهو در گفت‌وگوی خود با شبکه  یاد شده اعلام کرده است که کشورهای عربی برای مقابله با خطرات برخاسته از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین گروه داعش، به اسرائیل به‌عنوان متحد اصلی  خود می‌نگرند. خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار خبر مربوط به گفت‌وگوی روز دوشنبه ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) نتانیاهو با فرستنده تلویزیونی یاد شده، اظهارات نتانیاهو را فصل جدیدی در مناسبات اسرائیل با کشورهای عربی ارزیابی کرده است. سایت خبری "آی‌ویتنس‌نیوز" این اظهارات را "انقلابی در مناسبات اسرائیل با جهان عرب" ارزیابی کرده است.

بنیامین نتانیاهو در آستانه حمله هوایی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه از اتحاد این کشور با کشورهای عربی در مقابله با نفوذ ایران سخن گفته است. وی گفت: اسرائیل نشان داده است که فعالانه در جنگ علیه اسلام افراطی و اسلام خشونت‌طلب حضور دارد. نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که اسلام افراطی و خشونت‌گرا شامل شیعیان افراطی تحت رهبری ایران و همچنین سنی‌های افراطی تحت رهبری داعش و القاعده می‌شوند. نتانیاهو از بابت  عدم دسترسی به توافق با نیروهای فلسطینی ابراز تاسف کرد و مدعی شد که نیمی از نیروهای فلسطینی گوش به فرمان ایران و گروه‌های افراط‌گرای اسلامی هستند. نتانیاهو در پاسخ به پرسش خبرنگار فرستنده تلویزیونی "گلوبو" که پرسیده بود آیا اسرائیل حاضر به مذاکره با رهبران ایران است، گفته بود: «مادام آنکه ایران در پی نابودی ما باشد، پاسخ من منفی است.» گفته می‌شود که نخست‌وزیر اسرائیل بر آن است با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای خود از سوریه و همچنین فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کند.