به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۶۸۶۶

آزادی تعدادی‌از زندانیان‌سياسي‌ در‌عید‌غدیر

گروه سياسي:وزیر اطلاعات از آزادی تعداد دیگری از زندانیان در عید غديرخم خبر داد.
آزادی تعدادی‌از زندانیان‌سياسي‌ در‌عید‌غدیر
حجت‌الاسلام محمود علوی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: در عید غدیر خم زندانیان بیشتری مشمول عفو و رحمت قرار می‌گیرند و ما منتظر هستیم که هدیه خوبی به این اشخاص و مردم در این روز داده شود. وزیر اطلاعات درباره آزادی زندانیانی که اخیرا آزاد شده‌ا‌ند گفت: این نخستین بار نیست که نسیم رحمت و رعفت از جایگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی وزیدن گرفته و جمعی از زندانیان را مشمول عفو و بخشودگی نظام کرده است و البته این مسبوق به سابقه بوده است.
وی افزود: هم اکنون شاهد وزش این نسیم هستیم و در آینده نیز شاهد وزیدن این نسیم خواهیم بود به خصوص که در جامعه ما در حال حاضر یک آرامش حکم فرماست و نگاه مردم امیدوارانه است. علوی گفت: طبیعتا ارکان نظام به ویژه مقام معظم رهبری که حکم پدر جامعه را دارند علاقمندند تا چنین فضایی استمرار پیدا کنند و نگاه امیدوارانه مردم به آینده پررنگ‌تر و پایدارتر شود و طبیعی است که در جهت پایداری این نگاه روشن‌بینانه و امیدوارانه به آینده شاهد اینگونه برنامه‌ها و آزادی جمع بیشتری از زندانیان قطعا خواهیم بود و ان‌شاءالله این امید را داریم که مردم ما در عید سعید غدیر خم عیدی خوبی دریافت کنند.

خبرنگاری پرسید این آزادی‌ها بنا به درخواست کدام دستگاه انجام می‌شود و اصلا باید به درخواست کسی باشد که رهبری با آن موافقت کنند وی در این باره اظهار کرد: این موضوع طبیعت نظام اسلامی است چرا که نظام اسلامی علاقمند نیست کسی در زندان باشد همانطور که علاقمند نیست کسی در بیمارستان باشد. یعنی دوست ندارد کسی بیمار باشد که ناچار به بیمارستان برود همانطور هم علاقمند است که همه در چارچوب هنجارها زندگی کنند و نیازی نباشد که کسی به زندان بروند. وی گفت: طبیعت نظام علاقه‌مند است که مردم در یک فضای آزاد مشغول کار وزندگی باشند و بتواند از فضای رعفت و رحمت نظام همگی برخوردار باشند. خبرنگاری پرسید آیا آقای روحانی در این باره درخواستی به رهبری مطرح کرده است که علوی در این باره گفت: من کلیت را عرض کردم طبیعی است در جرییات هم چیزی می‌تواند ممکن باشد.

خبرنگاری خطاب به علوی گفت: بنابراین با توجه به اظهارات شما آیا تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی در عید غدیر خم آزاد می‌شود که وی گفت: من عرض نکردم که چه زندانیانی عرض کردم که زندانیان بیشتری مشمول عفو و رحت قرا می‌گیرند و ان‌شاءالله منتظر هستیم که هدیه خوبی به این عده اشخاص و مردم پرداخت شود. خبرنگاری هم همچنین در خصوص وضعیت آقایان میرحسین موسوی و کروبی پرسید که وی دراین باره گفت: من کلیت بحث را عرض نمودم شما به همین کلیات اکتفا کنید و ان‌شاءالله در آینده هم به امید خدا در خدمتتان خواهیم بود.

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۳۵
آزادی زندانیان مذهبی کی؟! (134262)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۵۹
این خبر خوشحال کنند ه است ولی وقتی جوردیگه به قضیه نگاه میکنم واقعا ناراحت میشم واون اینکه اصلا چرا باید افرادی به خاطر مسایل سیاسی واعتقادی در زندان باشن که بعد باهزار منت بر سر مردم آزاد بشن؟ (134286)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۱
شما قرار شد زندانيان مذهبي رو تعريف كني
من خودم دوست دارم زندانيان سياسي آزاد بشن اصلاً در بين اونا دوست و رفيق دارم .
راستش من نديدم كسي به خاطر سني بودن ، درويش بودن ، بهايي بودن ، وهابي بودن يا مسيحي بودن زندان باشه
اگر هم كسي از اين ها زندانه به خاطر افكار و رفتار سياسي اش هست . نه به خاطر مذهبش . ( كاري به درست يا اشتباه بودنش ندارم ) زنداني مذهبي يعني اينكه بگيم آقا شما چون بهايي هستي برو زندان . من خودم بهايي هاي زيادي رو تو كرج ميشناسم زندگي مي كنن و گردنشون رو تبر نمي زنه . بهاييت خودشون رو هم ابراز ميكنن . دليل زندان رفتن اينها مذهب نيست . در بين زندانيان سياسي ٩٠ درصد مسلمان و شيعه هستند يعني اون ها هم به خاطر مذهب تو زندانن ؟
احساسي حرف نزنيم تورو خدا (134339)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۵۵
وای چی میشه موسوی ازاد شه دلار هزار تومن میشه (134781)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۳۶
«نرمش قهرمانانه»نباید فقط منوط به مسائل سیاست خارجی باشد بلکه باید به مسائل داخلی هم توجه کرد و در برابر آنها«نرمش» داشت.
نرمش قهرمانانه در رابطه با زندانیان سیاسی یعنی آزادی همه آنها.هر چند که می توان قبول داشت شاید نرمش قهرمانانه به معنای تغییر شرایط اساسی کشور نباشد،اما منتج به آزادی زندانیان سیاسی(همه آنها و نه تعداد کمی از آنها)باید بشود. (134265)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۵
به امید آزادی محصورین (134275)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۷
انشاا... همه سیاسی ها ازاد شوند (134277)
از بچه هاي سازمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۹
آقاي بهزاد نبوي
آن روز ميايد كه شما سالم و سرحال فعاليت سياسي شرافتمندانه و قانوني تان را از سر بگيريد ؟
آن روز ميايد كه اقتدارگراها متوجه بشوند و اعتراف كنند كه با دستگيري چهارسال و سه ماهه شما. . . . چه خدمتي به ضدانقلاب كردند؟
آن روز ميايد كه شما را سرحال ببينيم و سرحال بياييم ؟
آن روز ميايد ؟
به اميد آن روز
به اميد سلامتي و شادابي تان معلم عزيزم (134345)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۲
انشاالله همه کسانی که جرمی مر تکب نشدن ازاد بشن (134536)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۱
نسیم!!!! (134289)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۳
خدا رو شکر که وزیری فهیم و عالم و با درک بالا سکان وزارت اطلاعات رو بدست گرفته . من فکر می کنم که با آمدن ایشان دوران باشکوهی از تعامل و نزدیکی بین مردم و این وزارتخانه که صورتش توسط نامحرمان خراش برداشته، شاهد باشیم. (134293)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۹
اعصاب آدم از خوندن كامنت هاي معتدل و منطقي آروم ميشه (134380)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۲۵
مير حسين چي؟ (134324)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۳
عجله آفت عقله (134330)
قانون!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۰
چیزی که نمی فهمم اینکه اگه اینا کاری نکردن چرا زندانیشون کردید اگه جرمی مرتکب شدن چرا آزاد شون می کنید
کلا قانون معنی نداره دل شون بخواد میگیرن نخواد ازادشون می کنن (134534)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۱۳
موافقي اصلاً آزادشون نكنن ؟
موافقي پشيمون بشن دوباره سخت بگيرن ؟ (134634)