به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۶۸۷۰۰
پنجاه سالگی شوماخر؛

اسطوره‌ای که پنج سال است ناپدید شده

شوماخر و همسرش کوریننا
شوماخر و همسرش کوریننا
گروه ورزشی: خانواده مایکل شوماخر، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک جهان که فردا پنجشنبه (۳ ژانویه) پنجاه ساله می‌شود، می‌گویند "پیروزی‌ها، رکوردها و تولد" او را جشن می‌گیرند. اسطوره اتومبیل‌رانی دنیا از سال ۲۰۱۳ که حین اسکی کردن دچار سانحه شد دیگر در مکان‌های عمومی دیده نشده است. راننده پیشین تیم فراری در خانه‌اش در سوئیس تحت درمان است اما اطلاعات چندانی از وضعیت او در دسترس نیست.

به گزارش بی بی سی، خانواده شوماخر گفته‌اند: "می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که به بهترین شکل از او مراقبت می‌شود. ما هر کاری که از دست بشر ساخته است را برای کمک به او انجام می‌دهیم. لطفا درک کنید که ما هم همان‌طور که مایکل همیشه می‌خواست، موضوعات حساسی مثل سلامتی را به عنوان حریم خصوصی تلقی می‌کنیم." راس براون از مدیران ارشد فرمول یک که عضوی از تیم فراری در زمان حضور شوماخر بود، گفت: "من به طور مرتب با کوریننا (همسر شوماخر) در تماسم و کاملا با تصمیم‌شان موافق هستم. مایکل همیشه نسبت به مسائل خصوصی‌اش بسیار حساس بود و این منش همیشه در حرفه و زندگی او جریان داشت. خانواده شوماخر هم همیشه با این انتخاب موافق بودند." پنجشنبه همچنین خانواده شوماخر از اپلیکشین او رونمایی می‌کنند که به گفته این خانواده "موزه‌ای مجازی" از دستاوردهای او است.

نگاهی به آمار حرفه‌ای شوماخر
  • ۷: صاحب بیشترین قهرمانی در تاریخ فرمول یک. او در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ با تیم بنتون قهرمان شد و پنج سال پیاپی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به همراه تیم فراری.
  • ۹۱: او از ۳۰۶ تورنمنتی که شرکت کرد در ۹۱ مسابقه به رتبه نخست رسید و هنوز ۱۸ مسابقه از نزدیک‌ترین رقیبش، لوئیس همیلتون پیش است.
  • ۶۸: او در شصت و هشت مسابقه در رتبه نخست تعیین خط قرار گرفت؛ رکوردی که در سال ۲۰۱۷ توسط همیلتون شکست.
  • ۱۵: او از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ در ۱۵ فصل متوالی توانست مقام نخست یک جایزه بزرگ را به دست آورد؛ سه فصل بیشتر از همیلتون.
  • ۸: او توانسته هشت بار در جایزه بزرگ فرانسه قهرمان شود، این بیشترین مقام نخست یک راننده در یک جایزه بزرگ است. همچنین هنوز هیچ راننده‌ای نتوانسته به رکورد هفت مقام نخست او در کانادا و سان‌مارینو برسد.
  • ۱۷: او در فصل ۲۰۰۲ موفق شد در ۱۷ مسابقه روی سکو برود.
  • ۴۳: او چهل و سه ساله بود که سال ۲۰۱۲ در برزیل برای آخرین بار حضور در یک جایزه بزرگ را تجربه کرد. شوماخر سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد اما سه سال بعد به مسابقات برگشت.
برچسب ها: مایکل شوماخر