به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۱۶۸۷۶۸
رییس مرکز آمار ایران:

3 میلیون بیکار مطلق در کشور وجود دارد

گروه اقتصادي: رئیس مرکز آمار از اشتغال 23 میلیون و 800 هزار تن به صورت کامل خبر داد و گفت: سه میلیون و 200 هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد.
3 میلیون بیکار مطلق در کشور وجود دارد
امید علی پارسا در حاشیه جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: البته تعداد شاغلان بیشتر از این عدد است اما برخی مبنا را درباره بیمه و تامین معیشت می دانند ولی موضوع معیشت از کار و تولید به طور کامل جداست. وی، افراد دارای اشتغال ناقص که بین یک تا 44 ساعت در هفته کار می کنند را 2 میلیون و 400 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: نرخ تورم نقطه ای کشور 37.5 درصد و نرخ تورم 12 ماهه 18 درصد است.
رییس مرکز آمار ایران نرخ تورم در استان همدان را 37 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته 11.7 درصد باقی مانده است و در استان همدان نیز 7.2 درصد آخرین نرخ بیکاری است. پارسا اظهار داشت: نرخ های استانی خطای نسبی 20 درصدی دارد یعنی عددی که گفته می شود 25 درصد همین عدد ممکن است کمتر یا بیشتر باشد، یعنی نرخ بیکاری همدان بین 6.2 و 9.2 درصد است و این برآوردی است که وجود دارد. وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی سالجاری در کشور 40.5 درصد و در استان همدان 40.2 درصد است، گفت: همدان جزو استان هایی است که نرخ بیکاری در آن نسبت به متوسط کشور کمتر است.