به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۶۹۳۹۵

حمایت «خارجی» از مشت‌زن جلیقه‌زردها

گروه بين‌الملل: مارلن شیاپا، وزیر برابری حقوق زنان با مردان در دولت فرانسه تلویحا «قدرت های خارجی» را به حمایت مالی از مشت زن جلیقه زردها متهم کرد.
حمایت «خارجی» از مشت‌زن جلیقه‌زردها
این عضو کابینه فرانسه بر لزوم شناسایی حامیان مالی کریستوف دتنژه، قهرمان پیشین مشت زنی که شنبه گذشته در جریان تظاهرات جلیقه زردها به ماموران پلیس حمله کرده بود تاکید کرد. وبسایت لیچی دو روز پیش صندوق اینترنتی جمع آوری کمک های «مردمی» برای کریستوف دتنژه را مسدود کرده بود. بیش از هفت هزار شهروند فرانسوی برای حمایت مالی از کریستوف دتنژه، در کمتر از ۴۸ ساعت بیشتر از ۱۱۷ هزار یورو جمع‌آوری کرده بودند.
 
وزیر برابری زنان با مردان در دولت فرانسه ضمن انتقاد از این کارزار آن را «شرم آور» توصیف کرده بود. مارلن شیاپا روز پنجشنبه در مورد این کارزار گفت: «من خواهان یک جدول نرم افزار اکسل از نام کمک کنندگان به صندوق حمایت مالی لیچی نیستم چون به من ربطی ندارد. سوالی که من مطرح می کنم این است: چه کسی از اوباش حمایت می کند؟ قدرت های خارجی؟ این پرسش با توجه به مواضع مسئولان ایتالیایی چندان بی ربط نیست.»

مقامات دولت «ضدساختار» ایتالیا که از ائتلاف دو حزب راست افراطی لگا و جنبش پنج ستاره تشکیل شده است از تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه حمایت کرده اند. دادگاه کیفری پاریس برای کریستوف دتنژه قرار بازداشت صادر کرده است. وی در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ قهرمان مشت زنی فرانسه بود.
مرجع : يورونيوز