به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۶۹۶۳۸
جام ملت‌های آسیا - امارات؛ عنابی‌ها رکورد ایران را شکستند!

قطر، کره شمالی را گلباران كرد؛ ۶-۰

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال قطر موفق شد در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا کره شمالی را با ۶ گل شکست بدهد.
المعز علی ستاره میدان بود و توانست یک تنه چهار گل برای قطر بزند
المعز علی ستاره میدان بود و توانست یک تنه چهار گل برای قطر بزند
تیم ملی فوتبال قطر امروز یکشنبه در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا به مصاف کره شمالی رفت و موفق شد با نتیجه پرگل ۶ بر صفر مقابل این حریفش به پیروزی برسد. در این مسابقه که از گروه پنجم برگزار شد، المعز علی ستاره میدان بود و توانست یک تنه چهار گل برای قطر به ثمر برساند. (در دقایق ۹، ۱۱، ۵۵ و ۶۰) خوخی بوعلام (۴۳) و عبدالکریم حسن (۶۸) دیگر گل های قطر را به ثمر رساندند. در دیگر بازی این گروه عربستان شب گذشته موفق شده بود لبنان را با دو گل شکست بدهد. به این ترتیب عربستان و قطر از این گروه صعود خود را به دور بعد قطعی کردند. در حال حاضر قطر با ۶ امتیاز و تفاضل گل بیشتر در صدر است و عربستان در جایگاه دوم قرار دارد. تیم صدرنشین این گروه بعد از بازی حساس قطر با عربستان مشخص خواهد شد.
 قطر با گل هایی که امروز به ثمر رساند، رکورد بیشترین گل زده در یک مسابقه این دوره جام ملت ها که متعلق به ایران بود (ایران مقابل یمن ۵ گل به ثمر رساند) را شکست.
 
خط و نشان یک قطری برای گلزنان ایرانی/پنجمین ۴ گله تاریخ جام
نام مهاجم تیم ملی فوتبال قطر بعنوان پنجمین بازیکن تاریخ جام ملت‌ها که توانسته در یک بازی ۴ گل به ثمر برساند ثبت شد. در ۱۶ دوره گذشته جام ملتهای آسیا تنها ۴ بازیکن موفق به زدن ۴ گل در یک بازی شده بودند که ۲ تن از آنها ایرانی بودند. بهتاش فریبا و علی دایی اولین و دومین بازیکنانی بودند که در تاریخ این مسابقات در یک بازی ۴ بار گلزنی کرده بودند. بهتاش فریبا در سال ۱۹۸۰ و در دیدار ایران مقابل سنگاپور برای اولین بار در تاریخ این مسابقات این اتفاق را رقم زد و پس از او علی دایی در جام ملتهای ۱۹۹۶ امارات مقابل کره جنوبی. سومین و چهارمین بازیکنی که در تاریخ این مسابقات موفق به زدن ۴ گل در یک بازی شده بودند «اسماعیل عبداللطیف» از بحرین در سال ۲۰۱۱ و «حمزه الدردور» از اردن در سال ۲۰۱۵ بودند. تیم ملی فوتبال قطر امروز و در مقابل کره شمالی موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شود و «المعز علی عبدالله» مهاجم این تیم به تنهایی ۴ بار موفق به گلزنی شد تا نام وی بعنوان پنجمین فوتبالیستی که در تاریخ مسابقات جام ملتهای آسیا موفق به زدن ۴ گل در یک بازی شده ثبت شود. المعز علی با این ۴ گل جمع گل های زده اش را به ۵ رساند تا بالاتر از سردار آزمون بهترین گلزن جام ملتهای آسیا تا به امروز باشد.