به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۶۹۹۷

آیا «برادر رییس‌جمهور» جایگاه حقوقی دارد؟

گروه سياسي: حضور «حسین فریدون»، برادر حسن روحانی رییس جمهور، در تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران در نشست وزرای ایران و 5+1 در نیویورک، این سوال را پیش آورده که آقای فریدون با چه عنوان حقوقی در این تیم قرار گرفته است؟
به گزارش انصاف‌نیوز، تا امروز هیچ حکمی رسمی از سوی رییس‌جمهور برای حسین فریدون صادر نشده و اگر صادر شده علنی نشده است؛ خود او نیز چندی پیش تاکید کرده بود که سمتی در دولت ندارم. این در حالی است که حسین فریدون در مدت انتخاب حسن روحانی، در بسیاری از مراسم‌ رسمی برادر خود را همراهی می‌کند؛ و رسانه‌ها نیز (به جاي ذكر سمت و مسئوليت وي) هر بار از او به عنوان «برادر رییس‌جمهور» نام برده‌اند! حسین فریدون، با 8 سال فعالیت به عنوان سفیر ایران در مالزی و نیز سالها فعالیت به عنوان عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل، سابقه‌ای دیپلماتیک دارد. دلیل تفاوت نام فامیلی حسین فریدون با برادر خود، حسن روحانی این است که برادر بزرگتر نام فامیلی خود را از «فریدون» به «روحانی» تغییر داده است.

سید‌عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر خارجه، امیری از سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون (در عكس بالا پشت سر كري ديده مي‌شود)؛ محمدجواد ظریف را در نشست وزرای ایران و 5+1 همراهی کردند. در این نشست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف، جان کری، ویلیام هیگ، لوران فابیوس، گیدو وستروله و وانگ یی وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و چین حضور داشتند.

۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۱:۰۶
از آقای روحانی بعید بود....... (135549)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۱:۲۹
بنظرم اگر حسین فریدون شخصی تحصیلکرده، صاحب تجربه و فکر در زمینه سیاست خارجی باشد حضور او منعی ندارد و ای کاش مشکلات کشور فقط در همین حد می بود. (135554)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۶:۰۲
ایشون قبلا هم مشاور وزیر خارجه و یکی از دیپلماتههای کشور در سازمان ملل بوده و به نظرم سایتهای اصلاحطلب باید در این مورد اطلاع رسانی کنند چون افراطیون و صدا و سیما از همین حالا در حال مانور روی این مساله هستند. البته آقای روحانی هم باید در این مورد دقیقتر عمل کنه و بهونه دست احمدی نژادیون آماده برای انتخابات بعدی نده که ممکنه برخی رو فریب بده (135703)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۱:۵۳
جالبه (135566)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۳:۲۲
صداوسیما دیشب بدجوری روی اعصاب بود! (135615)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۴:۲۷
این مساله نقطه ضعفی برای دولت روحانی می تونه باشه. (135645)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۶:۰۰
بهار! مطلبی که برای کروبی رفتید و اون عکس مال پارساله!
مطمئنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (135700)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۸:۱۰
بهار خيلي مشكوك ميزنيا... از بعد از سخنراني روحاني يه جور ديگه مي نويسي!!! حواستو جمع كن!!! (135772)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۲۰:۳۸
احمدی نژاد 140 نفر با خود برد و ایشان گویا 70 نفر ، آیا همراه کردن اینهمه آدم ( بدون در نظر گرفتن هزینه های سفر ) واقعاّ لازم است ؟ اثر وجودی این افراد چیست ؟؟؟
ایکاش بپذیریم که تعصب و بت سازی ، دشمن تاریخی ما ایرانیان بوده و هست و خواهد بود ،٠٠٠٠!!!!!! (135818)