کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلم کامل دومين مناظره تاجزاده با زاکانی

4 بهمن 1397 ساعت 11:06

گروه سياسي: مصطفي تاجزاده در مناظره دوم با عليرضا زاکانی با موضوع حوادث سال 88 گفت: اگر به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی شده بود نمی‌توانست هرکاری می‌خواهند انجام دهد.


1
2
3
گروه سياسي: مصطفي تاجزاده در مناظره دوم با عليرضا زاکانی با موضوع حوادث سال 88 گفت: اگر به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی شده بود نمی‌توانست هرکاری می‌خواهند انجام دهد.
بخش‌هايي از اظهارات تاجزاده را بخوانيد:
✅در مناظره قبلی به این اشتراک نظر رسیدیم که فرماندهان نیروی انتظامی در خصوص وقایع کوی دانشگاه مقصر بودند.
✅در مورد رفتار دانشجویان اختلاف نظر داشتیم، من معتقد بودم که دانشجویان تقصیری نداشتند و آقای زاکانی معتقد بودند که دانشجویان مقصر هستند که قرار بود آقای زاکانی اسنادی را بیاورند.
✅من در مناظره قبلی نام آقای سعید زینالی را نیاوردم که بابت این باید عذرخواهی کنم، انشالله بعد 20 سال این مساله پیگیری شود. همچنین صحبتی از دانشجویان دانشگاه تبریز نشد که بابت این مساله هم عذرخواهی می کنم.
✅در این مکان زمانی آیت الله بهشتی حضور داشت، آیت الله بهشتی مرد مناظره بود. در چند روز گذشته صاحب پدیده ای در جامعه خود بودیم. آنچه که زیبا بود مناظره تاجزاده و زاکانی بود که بتوانیم با تمام اختلاف نظرها حرفهایمان را بزنیم و آنچه که زشت بود اعترافات بخشی و قلیان بود که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. کاری غیر قانوی، غیر شرعی که به مصلحت کشور نیست و مردم از آن راضی نیستند.
✅امیدوارم این نشست ها آغازی برای پایان دادن به این روش های غلط باشد که ما به سمت گفت و گو برویم. اعتراف گیری از قرون وسطی به دوران مدرس رسید و سمبلش نیز استالین بود، ما انقلاب نکردیم که مجددا اعتراف گیری شکل بگیرد.
✅اجماعی باید بین نیروهای سیاسی شکل بگیرد که با اعتراف گیری مخالف باشند. انقلاب نکردیم که باز اعتراف گیری صورت بگیرد. ما طرفداران گفت و گو هستیم. فکر میکنیم معجزه گفت و گو بسیاری از مشکلات ما را حل میکند.
✅مناظره‌هراسی و گفت‌وگو‌هراسی روی دیگری از سرکوب‌گری هست و همه با شعارهای انقلاب ما منافات دارد.
✅در جریان برگزاری انتخابات مجلس ششم من شاهد موارد منفی بسیاری بودم که منجر به شکایت من از آقای جنتی و شکایت آقای جنتی از من شد.
✅در خصوص آن انتخابات آقای حداد عادل 20 سال است که دروغ میگوید، ایشان می گوید صندوقی که خودشان رای دادند در آن رایشان صفر است، درحالیکه آن صندوق سیار بود. این دروغ را بعد مناظره قبلی نیز کیهان تکرار کرد.
✅علی رجایی چون ملی مذهبی بود نگذاشتند به مجلس برود، گفتند خطرناک است و نباید به مجلس برود. گفتیم هرکس که تایید کردید ما پاسدار رای مردم هستیم.
✅همان زمان به آقای جنتی پیشنهاد دادم چون این انتخابات مهم است مکاتبات ما برای مردم بپذیرد، ابتدا پذیرفتند اما پس از انتخابات گفتند مخالف هستیم اما من همه را در کتابی منتشر کردم.
✅جلوتر گفتند که بازشماری متوقف شود چون دیدند که هیچ تقلبی صورت نگرفته، پس از مدتی آقای جنتی رفتند مکه و بعد صحبت های عجیب و غریبی به گوش رسید که انتخابات باید باطل شود.
✅به استناد تخلفاتی که صورت گرفته بود، از آقای جنتی شکایت کردم. به دادگاه من سریعا رسیدگی شد اما به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشد که اگر شده بود آقای جنتی نمی توانست به راحتی هرکاری می خواهد بکند.
✅از سال 84 تمام تبلیغات دروغ اصول گرایان بر این بود که من در این انتخابات تقلب کردم، و استنادشان هم همان صندوقی بود که می گفتند رایش صفر است.
✅سال 94 از آقای باهنر می پرسند که چرا در انتخابات شرکت نمی کنی می دانی شکست می خوری، او پاسخ می دهد که در مجلس ششم مطمئن بودیم که اصلاح طلبان برنده خواهند بود اما مجلس دهم رو مطمئن بودیم که اصول گرایان می برند و بود و نبود باهنر فرقی نداشت.
✅مجلس ششم مطمئن بودند می بازند، سه ماه کشور را معطل نگه داشتند. آقای محمد رضا خاتمی کلامی در خصوص انتخابات حرف بزند سریعا دادگاه تشکیل می دهند، اما آقای شریعتمدار من را آقای تقلب خطاب کرد و هیچ گاه دادگاهی ورود نمی کند. آنها مصونیت کامل دارند هرچه می خواهند بگویند و برخورد فقط با ما صورت میگرد.
✅من چند سوال هم از جلسه قبل از آقای زاکانی داشتم. چون ایشان آزادی خواه هستند و ما دیکتاتور، ایشان نظرشان را در مورد توقیف فله ای مطبوعات بگویند. صد نشریه تعطیل شد، نظرشان را بدهند در مورد این کار. دوم در مورد نظارت استصوابی و لغوش ایشان مدافع انتخابات آزاد هست یا خیر؟ سوم سوال کردم که بفرمایند به وضعیت لباس شخصی ها با همه جنایتی کردند که چیست؟ چهارم هم قاتل عزت ابراهیم نژاد چه شد؟ ایشان گفتند چند نیروی انتظامی در 78 کشته شدند، اسم آن افراد را بگویند و در مورد پخش اعترافات اخیر نیز توضیح دهند.

واكنش‌ها
بخش دوم مناظره‌ی سیدمصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی با بازتاب گسترده‌ای در توییتر همراه شد. توییت‌هایی مرتبط با این مناظره که با موضوع انتخابات۸۸ و حوادث پس از آن برگزار شد را به انتخاب سايت انصاف‌نیوز می‌خوانید:
محمدعلی ابطحی: ‏مناظره ‎#تاجزاده و زاکانی در مورد تابو ترین مسایل کشور نشان داد که فقط گفتگو راه حل است.
از ‎#زاکانی که شجاعت پذیرش مناظره را دارد، بعید بود به اعترافات تلویزیونی من درایام زندان بعد از گذشت ده سال استناد کند . شرایط آن دادگاه ها رابا یک تلفن به مرتضوی- هرجا هست – می تواند بداند.
حسین دلیریان: ‏زاکانی کل ادعاهای تاجزاده درباره اتفاقات کوی دانشگاه (گزارش شورایعالی امنیت ملی وقت) را با ارائه چند سند از جمله رای دادگاه، گزارش مجلس وقت و… به فنا داد
دادگاه و مجلس وقت رسما گزارش شورایعالی امنیت ملی وقت درباره اتفاقات کوی دانشگاه را مخدوش اعلام کرده اند. ‏چهره ی تاجزاده موقع خواندن این اسناد و نشان دادن آنها به خبرنگاران، دیدنی بود :)))
ساما: ‏استدلال پنهان زاکانی این است:
حسین فریدون فاسد است.
هر کس با یک فاسد عکس دارد، به معنای رابطه و ارتباط گسترده است.
کسی که با فاسدی، رابطهٔ گسترده داشته باشد، نمی‌تواند فسادستیز و عدالت‌خواه باشد
تاج‌زاده با ح.ف عکس دارد پس ارتباط گسترده دارد پس عدالت‌خواه نیست.
فرزانه آئینی: ‏زاكاني دوست داشت برنده مذاكره با تاجزاده باشه بخاطر همين هم بجاي اينكه خودش باشه و نماينده تفكرش ، شتر،گاو ، پلنگي رو نمايش گذاشت كه حاميان هميشه دلواپسش هم نفهميدند چي ميگه و دنبال چيه
زاكاني تو اين مناظره هم احمدي نژاد بود هم الله كرم وهم مريد تاجزاده
محمدعلی الفت‌پور: ‏‎#تاجزاده در مناظره دومش با ‎#زاکانی پای دها نفر را وسط کشید و به دها نفر تهمت و افترا زد تا شاید اینبار فاتح میدان شود که هر چه بیشتر دست و ما میزد بیشتر فرو میرفت
هیمنه غول مرحله آخر اصلاح طلبها خیلی وقت این که شکسته است
کاش صدا و سیما این مناظره رو پخش میکرد
هادی موسوی: ‏یک شانی برای ‎#زاکانی در اصولگرایان قائل بودم ولی با این روش مناظره، همون نیمچه اعتباری که داشت رو هم از دست داد.
اما ارادتم به ‎#تاجزاده دوچندان شد.
مناظره نشون داد اصولگرایان در استفاده از تریبون یکطرفه اعتیاد پیدا کردند و در یک فضای تضارب آرا، کاری جز عکس نشون دادن ندارند😏
امیرحسین ثابتی: ‏تاج زاده: رهبری سال ۸۸ گفت شکست احمدی نژاد شکست من است!
زاکانی: دروغ نگویید، رهبری کی این حرف را زد؟
تاج زاده: گفت!
زاکانی: وقت من برای شما، حرفتان را ثابت کنید.
تاج زاده: در جلسه خصوصی گفت!
سوال: تاجزاده در بیت رهبری شنود گذاشته؟! / ‏ای کاش صداوسیما کل ۳ساعت حرفهای ‎#تاجزاده در ‎#مناظره امروز را پخش کند، اما از حرفهای ‎#زاکانی همان پنج دقیقه ای که درباره ارتباط فتنه ۸۸ با تحریم ها و مفاسد مالی اصلاح طلبان سخن گفت، کفایت میکند.
میثم سعادت: ‏امروز ‎#زاکانی گفت که درباره سه کشته پلیس حوادث ‎#کوی_دانشگاه اشتباه کرده، بعد به تاجزاده که زندان بوده میگه کشته سازی کردید
رضا هو:‏ زاکانی به تاج‌زاده تیکه انداخت؛ برعکس شما من هیچ وقت بازجو نبودم !!! بعد از چند دقیقه فایل بازجویی ابطحی رو با تبلت پخش کرد .
دم خروست مومن !!/
‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی ‏خلاصه ‎#مناظره_زاکانی_تاجزاده ؛
در بهترین حالت، حب امثال زاکانی و رفقایش به رهبری و نظام ،دوستی خاله خرسه است .
محمدجواد محمدزاده: ‏پس از نمایش عکس دیدارشان توسط زاکانی، به تکاپو افتادند برای تبرئه تاجزاده از ارتباط با حسین فریدون؟
چه کسانی؟
طرفداران حسن روحانی.
ارتباط با تاجزاده رو انکار کردید. برادریِ با روحانی رو چه می‌کنید؟
امیر راعی‌فرد: ‏اتفاق جالب مناظره تاج زاده و زاکانی را در شباهت بی حد ‎#تیم_احمدی_نژاد به هم میدانم. آنجایی که ‎#زاکانی برای تخریب طرف مقابل خود شبیه خلفش یک ‎#عکس را نشان می دهد و باز دقیقا شبیه رییس جمهور ‎#عدالت_خواهش!!! به پخش یک فیلم می پردازد و به تنهایی هم ‎#چهل_سال_نظام را زیر سوال می برد!
ساجده عرب‌سرخی: ‏تفاوت سخنان ‎#تاجزاده با ‎#زاکانی اینه که تاجزاده روایت تاریخ می‌کنه. زاکانی تو فاز مچ‌گیری بد و بیراه می‌گه. من که نزدیکشم صدای دندون قروچه‌هاشو می‌شنوم. ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی ‎#مناظره
سعید جعفری: ‏‎#زاکانی : قبلا هم به آقای ‎#تاجزاده گفتم، ایشان دیکتاتور هستند و نانشان را از بحران می‌خورند.
پ.ن: صرف نظر از تبیین تازه‌ای که آقای زاکانی از ملزومات دیکتاتوری ارائه کردند، اینکه صفتی که سالها متوجه خود ایشان و‌گروه‌های نزدیک به ایشان است را متوجه تاجزاده می‌کند، قابل تامل است
امین بزرگیان: ‏زاکانی تو مناظره با تاجزاده، اعترافات تلویزیونی ابطحی را بعنوان پاسخ به تاجزاده پخش کرد:)))))
اعترافات قطعا به این کار هم می‌آید. حرف نامعتبر را به مدد گوینده معتبر می‌کنند.
حسین کاشانی: ‏تاجزاده در مناظره با زاکانی زیر عکس آقای خامنه ای نشسته بعد با صدای بلند میگه به نظر من فلانجا رهبر اشتباه کرد! ادامه اش هم میگه تو ایران آزادی بیان نداریم!
این تراژدی امروز ما با اصلاح طلبها و غربگراهاست…
ال‌نینو:‏ احمدی نژاد یک فرد نیست
یک مکتب در اصولگرایی ست ک تمام اصولگرایانی که او را نفی میکنند، در بزنگاه ها شباهتشان را به او نشان میدهند….
باور ندارید؟؟
زاکانی را ببینید
همانقدر وقیح، همانقدر طلبکار
با همان منطق و ادبیاتِ بگم بگمِ احمدی نژادی
کیان عبداللهی: ‏صداوسیما باید هفته ای ۷-۸ ساعت کامل بده به تاجزاده بگه بیا هرچی دلت میخواد بگو. اینها هرچه بیشتر حرف میزنند بیشتر فرومیریزند.
مثل ماجرای جناب سیدحسن خمینی که با یکی دو حضور تلویزیونی از اسطوره ی بعضیها به سیاستمدار درجه سوم تنزل پیدا کرد
مصطفی کرمی: ‏‎انصافا پیشنهاد خوبی هست. هفته ای ۷-۸ ساعت زیاد هم هست، مطمئنا تاجزاده ‎ و دوستان به وقت های کمتر هم قانع هستند. اینکه “کی فرو میریزه” رو بگذارید مردم قضاوت کنن.
آذر منصوری: ‏جلسه دوم ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی: تاجزاده؛مستدل،مستندو راهبردی به دنبال حل مسئله ودرمان این زخم ۹ساله وارائه راه حلهای واقع بینانه برای آینده کشور.
زاکانی؛تکرارهمه آنچه این۹سال درصداوسیما وتریبونهای رسمی بوده وپخش اعترافات تلویزیونی.
امیدوارم درادامه برسرراه حلها ‎#تفاهمی شکل گیرد.
مصطفی رسته‌مقدم: ‏اهمیت دور دوم ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی این است که اولا بالاخره در لابلای خوانش حاکمیتی از وقایع ۸۸، برای اولین بار قرائت اصلاح طلبان پیشرو نیز مجال بیان پیدا می کند و ثانیا تقابل دو نگاه نوری خواهد بود بر ابعاد گوناگون این مقطع مهم تاریخی. / ‏مهمترین نکته ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی گارد باز تاجزاده در قبال موضعش درباره انتخابات ۸۸ بود. حرفش ساده بود. اگر موضعتان درست و بر حق است، قانع مان کنید، ما تسلیم نمی شویم.
اقناع با استدلال و منطق صورت می گیرد، نه با حبس و حصر و داغ و درفش.
مجتبی حسینی: ‏‎#تاجزاده و ‎#زاکانی دوباره مناظره کردند.زاکانی حرفها و اتهاماتی که در این ۹ سال از تریبونها و رسانه هایش زده بود را تکرار کرد و تاج زاده توضیحاتی که به بازجوهایش داده بود را توانست به مردم بگوید.آیا پایه های ‎#نظام سست شد؟بحران امنیتی ایجاد شد؟
احسان: ‏جمع بندی نهایی زاکانی پخش فایل صوتی اعترافات اجباری ابطحی علیه میرحسین ، خاتمی ، هاشمی و… بود .
تاجزاده می لرزید .
نظر شخصی :واقعا نمیدونم با این جماعت چجوری میشه به گفتگو نشست یا توافقی کرد . ‎#تمام
حسین نورانی‌نژاد: ‏‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی بار دیگر نشان داد که مساله آنها با اصلاحات «سوء تفاهم» نیست که با فانتزی‌هایی چون اعتمادسازی برطرف شود. آنها هم خودشان را خوب می‌شناسند هم ما را. مساله «سوء نیت» است که یا قدرت ایستادگی داریم یا نداریم. همین
سرباز: ‏‎‎فقط انحطاط و انحراف و خودشیفتگی فکری اطلاح طلبها رو ‎#تاجزاده به تنهایی به منحصه ظهور میرسونه . وای از دست ‎#منافقی که خود رو محق میدونه هر کاری میکنه درسته.
سینا جهانی: ‏‎#زاکانی :
«حضرت آقا به من تذکر دادند که حواست باشه از کسانی که نیستند و حضور ندارند اسم نبر!»
چند دقیقه بعد، زاکانی :
«این عکس داداش رییس جمهور،آقای فریدون، کنار آقای ‎#تاجزاده است…»
۲ دقیقه رو حرف خودتون نمیتونید وایسید، انقدر که پر از دروغ و ریا و مغلطه اید ..
میلاد علوی: ‏زاکانی: آن کسی که با تیر به آقای حجاریان زد، در ستاد آقای موسوی بود!
(خنده خبرنگاران و تاجزاده)
پ.ن: خود سعید عسگر و مهدی روغنی (دوست صمیمی سعید عسگر) اینو تکذیب کردن ولی زاکانی و رسایی همچنان ول کن ماجرا نیستن…
داوود حشمتی: ‏تاجزاده: ما تسلیم نمی‌شویم
تاجزاده گفت: بعد از ده سال از ۸۸ تصمیم بگیرید می‌خواهید آنها را تسلیم کنید یا قانع کنید؟ آنها تسلیم نمی‌شوند. ما تسلیم نمی‌شویم. اما حاضریم قانع شویم.
این مهمترین بخش ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی بود
صادق حسینی: ‏اسطوره‌ی وقاحت کسی است که به‌روی خود نمی‌آورد معاونان و مدیران و وزیر احمدی‌نژاد و بابک زنجانی و… به واسطه ی فساد و بالاکشیدن پول مردم در زندانند./
‎#زاکانی در مناظره با ‎#تاجزاده:
دولت خاتمی فاسد ترین دولت بود، البته دولت آقای روحانی روی آن را سفید کرد.
محمدصادق عبداللهی: ‏مناظره ‎#زاکانی_تاجزاده را ۴۵۰۰نفر از پخش اینترنتی، ۲۵۰۰ نفر از اینستاگرام آ.تاجزاده و ۱۰۰۰ نفر از اینستاگرام دکتر سلام در حال تماشا هستند. چندین صفحه و کانال دیگر نیز این مناظره را پوشش می‌دهند.
و این یعنی رسانه‌های نوین و فضای مجازی رسماً صداوسیما را به چالش کشیده است!
مرجان زهرانی: ‏تمام مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زاكاني يك طرف،سري كه مصطفي تاجزاده تكون ميداد و صورت برافروخته اش موقع پخش ‎#اعترافات ‎#ابطحي يك طرف. خاطره بد دادگاه هاي نمايشي و اعترافات تلويزيوني #٨٨ دوباره زنده شد …
یغما فشخامی: ‏تاجزاده که صورتجلسه رسمی شورایعالی درباره حوادث کوی دانشگاه رو میخونه زاکانی میگه گزارش یک طرفه است اما خودش درباره سند تقلب انتخابات ۸۸ متن به ‎#اعترافات_تلويزيونی بازداشتی ها استناد میکنه :))))
رضا بهرامی: ‏در درستی استدلالات ‎#زاکانی همین بس که وی به ‎#اعتراف‌های_ابطحی استناد می‌کند!!!
فائزه اکبرشاهی: ‏میرید میشینید مناظره ‎#زاکانی_تاجزاده رو میبینید خدایی؟! اهمیتش که هیچ، ولی بحثهای اصولگرا-اصلاحطلبی واقعا چه جذابیتی برای مردم میتونه داشته باشه به نظرتون؟! اونم چهره های تکراری…
هزاردستان: ‏‎#زاکانی میگه نباید اسم کسانی که نیستند را برد….
هنوز صحبتش تموم نشده میگه فریدون ….:)
بابا جان حراقل به خودت احترام بذار:)
بهروز شاهرخ‌نیا: ‏زاکانی خطاب به ‎#تاجزاده : برخی از لباس شخصی ها دوست شما هستند
پ.ن : آقای زاکانی بقیه دوست چه گروهی یا کسانی هستند؟
فاطمه: ‏‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی با اعتراض شدید ‎#تاجزاده به پخش اعترافات ‎#اسماعیل_بخشی از تلویزیون شروع شد و در حالی به پایان رسید که ‎#زاکانی اعترافات ‎#ابطحی در ‎#سال۸۸ را پخش کرد…!!!
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل..
نسیم: ‏”زاکانی” و بگم بگم!
وقتی حرکت ‎#زاکانی در نشون دادن عکس تاجزاده با حسین فریدون، همه رو یاد ‎#احمدي_نژاد میندازه… مواظب باشیم تاریخ آن ۸ سال تکرار نشود.
مریم حیدری: ‏‎#زاکانی از شرف حرف میزنه بعد اعترافات اجباری ابطحی رو به عنوان سند پخش میکنه!!خب […] حداقل حفظ ظاهر کن.تاجزاده خیلی مَرده که انقدر صبوری میکنه
 


کد مطلب: 170528

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/170528/فیلم-کامل-دومين-مناظره-تاجزاده-زاکانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir