به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۷۰۶۱۹

فلاحت‌پیشه: روسیه بهنگام حمله اسرائیل به سوریه سامانه موشکی اس۳۰۰ را فعال نمی‌کند

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید موشک‌های پدافند اس‌۳۰۰ روسیه به وقت حمله اسرائیلی‌ها عمل نمی‌کند و در این زمینه نقد جدی به روسیه وارد است.
فلاحت‌پیشه: روسیه بهنگام حمله اسرائیل به سوریه سامانه موشکی اس۳۰۰ را فعال نمی‌کند
حشمت الله فلاحت‌پیشه گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی اس‌۳۰۰ روسیه که در سوریه مستقر هستند در زمان حمله صهیونیست‌ها به این کشور غیر فعال می‌شوند. در این بین نقدی جدی به روسیه وجود دارد. اگر سامانه اس۳۰۰ روس‌ها به درستی عمل کند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به راحتی حملاتی را در خاک سوریه انجام دهد.» این سخنان فلاحت‌‌پیشه در حالی مطرح ایراد می شود که به دنبال حملات هوایی هفته گذشته اسرائیلی‌ها به به مواضع نظامی ارتش سوریه و نیروهای سپاه قدس ایران در حومه دمشق ۲۱ تن کشته شدند. دیده بان حقوق بشر سوریه با تایید این خبر تاکید کرد که بیشتر قربانیان، نیروهای ایرانی هستند. البته‌فلاحت پیشه در ادامه تاکید کرده که اسرائیل در ارایه آمار کشته شده‌ها غلو می‌کند. او گفت: «به نظر می‌رسد نوعی هماهنگی بین حملات رژیم صهیونیستی و پدافند هوایی روسیه که در سوریه مستقر است، وجود داشته باشد.» پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به توافق آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه اعلام کرد که با وجود تلاش‌های این دو کشور برای برقراری آتش‌بس، تل آویو به حملات خود در مناطق مرزی با سوریه ادامه خواهد داد. او البته به تازگی نیز گفته بود: «من ابتدا به دوستانمان در واشنگتن و همچنین دوستانمان در مسکو اطلاع دادم که اسرائیل در سوریه از جمله در جنوب سوریه وارد عمل خواهد شد، مطابق با درکمان و مطابق با نیازهای امنیتی‌مان.» فلاحت‌پیشه با تاکید بر این که اسرائیلی‌ها درباره آمار کشته‌ شدگان بلوف می‌زنند افزود: «من به فاصله چند ساعت پس از یکی از حملات رژیم صهیونیستی در محل حاضر شدم؛ آمارهایی که صهیونیست‌ها اعلام می کنند صحت ندارد و این صحبت ها بلوف هستند.»
به گفته او «آنها می‌خواهند ایران را وادار به یکسری واکنش‌ها کنند تا چالشی جدید در سوریه شکل بگیرد. صهیونیست‌ها مدعی هستند که اقدامات آنها علیه جمهوری اسلامی ایران است در حالی که این حملات علیه سوریه و تاسیسات دفاعی، زیرساختی و امنیتی این کشور است.»