به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۱۷۰۹۸۲

«تام و جری» بر پرده سینما

گروه فرهنگ و هنر: بنابر اخبار منتشر شده، فیلمبرداری فیلم لایواکشن «تام و جری» به زودی آغاز می‌شود و خلاصه داستان آن نیز به صورت عمومی منتشر شد.
«تام و جری» بر پرده سینما
در جدیدترین خبر از فیلم لایواکشن «تام و جری»، از تاریخ آغاز فیلمبرداری این پروژه و اطلاعاتی از خلاصه داستان فیلم رونمایی شد. بنا بر اطلاعات منتشر شده تاریخ شروع فیلمبرداری این فیلم در تابستان سال ۲۰۱۹ خواهد بود و کارگردان آن یعنی تیم استوری بعد از پایان کار خود در پروژه فیلم «شفت» هدایت این پروژه را برعهده خواهد گرفت.چندی پیش بود که کمپانی برادران وارنر به طور رسمی خبر ساخت فیلمی از این انیمیشن قدیمی و محبوب را اعلام کرد و تیم استوری کارگردان ۴۸ ساله آثاری چون «تاکسی»(۲۰۰۴) و «۴شگفت‌انگیز»(۲۰۰۵) برای ساخت آن در نظر گرفته شد.پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فیلمبرداری «تام و جری» در استودیوی لیاوسدون برادران‌ وارنر واقع در انگلستان انجام شود. خلاصه‌ای از داستان این فیلم نیز منتشر شده است و از ظاهر آن اینطور به نظر می‌رسد که با داستان تعقیب و گریز همیشگی این موش و گربه منتهی این بار در یک دنیای واقعی مواجه هستیم.

خلاصه فیلم به این شرح است: جری موشه در میان دیوارهای خانه‌ای بزرگ در محدوده نیوانگلند انگلستان زندگی می‌کند؛ جایی که با صاحبان قدیمی و سالخورده آن روابط دوستانه‌ای دارد. این رابطه منحصر به فرد و دوست‌داشتنی با درگذشت صاحبان خانه به اتمام می‌رسد و خانه به فروش گذاشته می‌شود. با رسیدن زوج مالک جدید، جری تصمیم می‌گیرد با ترساندنشان، آن‌ها را از خرید خانه منصرف کند اما زوج جوان با برعهده گرفتن سرپرستی یک گربه خیابانی به نام تام سعی در حل مشکل خود می‌کنند.داستان با ماجرای نبرد میان این موش و گربه ادامه می‌یابد تا جایی که تام و جری متوجه علاقه خود به این خانواده جدید می‌شوند و با همدیگر تیمی می‌سازند تا از ساکنان خانه در مقابل شر خطرات دنیای بیرون محافظت کنند. با انجام این کار گروهی است که آن‌ها متوجه ارزش والای خانواده و مفهموم دوستی می‌شوند.

مجموعه انیمیشن «تام و جری» معمولا با جنگ و دعواهای میان آنان به یاد آورده می‌شود که در در این فیلم نیز این شرارت‌ها قطعا گنجانده خواهد شد. شخصیت‌های این کارتون خاطره‌انگیز در ۱۹۴۰ توسط ویلیام هانا و جوزف باربرا خلق شد و از آن زمان تاکنون در صدها کارتون نقش آفرینی کرده‌اند. این موش و گربه در طول حیات خود ماجراجویی‌های زیادی همچون فیلم انیمیشنی سال ۱۹۹۲ یا حضور در بسیاری فیلم‌های «عرضه مستقیم روی DVD» را از سر گذارنده‌اند.تام و جری در کارتون‌های خود صحبت نمی‌کنند و این موضوع در فیلم نیز رعایت خواهد شد و طنز آن مانند گذشته بر اساس کمدی موقعیت خواهد بود، اگرچه در طول این سال‌ها شرارت‌های خطرناک آن‌ها به نسخه‌های آرام‌ و اهلی‌تری تقلیل یافته است.دیدن لایو اکشن «تام و جری» روی پرده‌های سینما برای دوستداران این مجموعه کلاسیک امری به یاد ماندنی خواهد بود و کمپانی برادران وارنر به سختی تلاش دارد با نزدیک نگاه داشتن تیم لایواکشن و انیمیشن به یکدیگر پروژه را در موعد مقرر به سرانجام برساند. این ایده شباهت زیادی به نسخه بازسازی شده «شیرشاه» توسط دیزنی دارد؛ فیلمی که گفته می‌شود نسخه‌ای لایواکشن است اما همه کاراکترهای آن انیمیشنی هستند و از این بابت نقدهای سنگینی دریافت کرده است.
مرجع : صبا