به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۷۱۰۳۳

رایانه ۲۵ دلاری هم تولید شد

گروه فناوری: بنیاد راسبری پی مدل جدیدی از رایانه های ارزان قیمت خود را تولید کرده که 25 دلار قیمت دارد و برای صاحبان مشاغل قابل استفاده است.
رایانه ۲۵ دلاری هم تولید شد
این رایانه که Module 3+ (CM3+) نام دارد یک مادربرد کوچک و پیشرفته است که اگرچه دارای پرت های یو اس بی و اچ دی ام آی نیست ولی از امکانات متنوع دیگری برخوردار است.
رایانه ۲۵ دلاری هم تولید شد
اولین مدل این رایانه های کوچک و ارزان قیمت در سال 2014 عرضه شد. مدل بعدی رایانه های یادشده دو سال بعد تولید شد که دارای پردازنده مرکزی Broadcom BCM2835، تراشه تک هسته ای Arm11 با سرعت 700 مگاهرتز، 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه فلاش بود.اما CM3+ مجهز به پردازنده بهتر و قدرتمندتر Broadcom BCM2837B0 بوده و حافظه فلاش eMMC آن قابل اتکاتر از کارت های حافظه اس دی عادی است و برای استفاده صنعتی بهتر قابل استفاده است. پشتیبانی از استفاده همزمان از دو دوربین، دو نمایشگر از جمله مزایای این رایانه است.ساده ترین مدل این رایانه 25 دلار و مدل 8 گیگابایتی آن 30 دلار و مدل های 16 و 32 گیگابایتی آن به ترتیب 35 و 40 دلار قیمت دارند. رایانه مذکور تا دمای 80 درجه سانتیگراد بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد. قرار است مدل های تازه تری از این رایانه تا سال 2023 به بازار بیایند.
مرجع : فارس
برچسب ها: رایانه