به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۷۱۰۳۴
شجاعی:

هنوز آماده‌ام، قصد خداحافظی ندارم

هنوز آماده‌ام، قصد خداحافظی ندارم
گروه ورزشی_ رسانه ها:  جام ملت‌های آسیا با یک ناکامی دیگر برای تیم ملی فوتبال ایران همراه بود و این تیم باز هم از کسب عنوان قهرمانی دستش کوتاه ماند. در این بین مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران کمتر از سوی کی‌روش به خدمت گرفته شد تا شائبه‌های خداحافظی وی از فوتبال ملی مطرح شود.بر همین اساس بعد از پایان رقابت‌ها فرصتی دست داد تا نقطه نظرات کاپیتان ایران را درباره حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و شایعاتی که درباره خداحافظی‌اش شنیده می‌شود، جویا شویم. گفت‌وگوی فرهیختگان با مسعود شجاعی را در ادامه می‌خوانید.

بازی با ژاپن چطور بود؟
شرایط سخت بود و نتیجه و فینال را از دست دادیم. تجربه خوبی بود که تا اینجای کار و تا قبل از بازی با ژاپن پیش برویم.این‌گونه تورنمنت‌ها و بازی‌ها می‌تواند به تیم ملی اعتمادبه‌نفس بیشتری بدهد.

چقدر برای کسب جام قهرمانی آماده بودید؟
برای اولین بار بود که با یک برنامه‌ریزی منظم به یک تورنمنت رسیدیم. البته بازی‌های تدارکاتی‌مان کم بود اما باز هم برنامه داشتیم و با یک اردوی آماده‌سازی خوب توانستیم وارد بازی‌ها شویم اما حیف شد که به هدف‌مان نرسیدیم.

سختی‌هایی هم در این مسیر وجود داشت!
معمولا مشکلات ازجمله عدم مدیریت و عدم‌ برنامه‌ریزی در تیم ملی فوتبال ایران وجود داشته اما از این لحاظ حداقل این دوره خیلی بهتر بود.

و درنهایت باز هم تیم ملی ناکام ماند!
دیدید که تا یک جایی هم توانستیم نتیجه لازم را بگیریم اما نمی‌خواهم ناکامی را توجیه کنم و بهانه‌ای بیاورم. ما حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که با رفتن به فینال و گرفتن جام کاری برای خوشحالی مردم انجام دهیم. نه اهل شعار هستم و نه نمایش. ما وظیفه داشتیم این کار را انجام دهیم. الان خودمان از همه ناراحت‌تر هستیم اما بدون اینکه بخواهم توجیه کنم باید عنوان کنم تیم‌هایی که به مراحل بالاتر رسیدند برای موفقیت و کسب جام برنامه‌ریزی بلندمدت داشتند. آنها در حال کار و سرمایه‌گذاری هستند و امروز هم در حال برداشت و نتیجه گرفتن هستند.

به هر حال ما کی‌روش را داشتیم.
درست است و اتفاقا ما هم سعی‌مان را کردیم اما برنامه بلند سه چهار ساله مدون نداشتیم که بگوییم می‌خواهیم از الان برای چهار سال بعد موفق بشویم. ما سعی کردیم پرستیژ و اعتباری که در جام‌جهانی کسب کردیم را به این جام بیاوریم و با توانایی‌هایمان موفق باشیم و جام را ببریم اما متاسفانه این اتفاق یک بار دیگر هم محقق نشد و از این جهت متاسفم.

گفته می‌شود کی‌روش و برخی قدیمی‌های تیم ازجمله تو رفتنی هستید!
من در مورد خودم می‌توانم نظر بدهم. از لحاظ فیزیکی و روحی، روانی شرایط خیلی خوبی دارم و تا زمانی که بتوانم به تیمم کمک کنم و مربیان از من بخواهند در خدمت تیم ملی هستم. درواقع تا زمانی که فکر می‌کنم از نظر فیزیکی و ذهنی توانایی‌اش را دارم که می‌توانم در زمین باشم به حضور در میادین فکر می‌کنم.اتفاقا اصلا علاقه‌ای ندارم بخواهم درباره خداحافظی صحبت کنم چون الان هم در تیم ملی و تیم باشگاهی احساس کمبود و ضعفی ندارم اما اگر یک روز هم مربی احساس کند که من را نمی‌خواهد به تصمیم او احترام گذاشته و شکی نیست که می‌روم. اگر هم احساس کنم مربی به من احتیاج دارد با افتخار در خدمت تیم ملی هستم.

حسرت‌مان۴۷ ساله می‌شود. برای قهرمانی در دوره بعدی چه کاری باید کرد؟
بابد مثل دیگر تیم‌های موفق ازجمله ژاپن و قطر برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم. من در لیگ قطر بازی کرده‌ام. خیلی از بازیکنان فعلی قطر از تیم‌های پایه با همین مربی کار را آغاز کرده‌اند و امروز به اینجا رسیده‌اند و طبیعی است که نتیجه بگیرند یا ژاپن که از هر لحاظ تیمی زبانزد محسوب می‌شود.
فاصله فوتبال ایران و ژاپن ۳ گل بود؟
خیر اصلا. این نتیجه واقعی نبود.

نظرت درباره آینده فوتبال ایران چیست؟
مسئولان و مربیان باید بگویند چه کسی بیاید و برود اما اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.ما از ۱۲ سال پیش به صورت پیاپی حذف می‌شویم و درس نمی‌گیریم اما اکنون وقت درس گرفتن است.

درباره خداحافظی کی‌روش صحبت نکردی!
دوست ندارم درباره خداحافظی ایشان نظری بدهم اما اعتبار الان فوتبال ایران به کی‌روش هم مدیون است. امیدوارم از این جام درس بگیریم اما باید از آدم‌های با دانش استفاده کنیم تا بالاخره به موفقیت برسیم.
برچسب ها: مسعود شجاعي