کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخستین پاپ به عربستان سفر می‌كند

یورونیوز , 12 بهمن 1397 ساعت 20:42

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نخستین پاپی است که به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.


پاپ فرانسیس یکشنبه شب به مقصد امارات متحده عربی پرواز خواهد کرد و کمتر از ۴۸ ساعت در این کشور خواهد بود و سپس به ریاض می رود. گفته شده است که پاپ در این سفر دو سخنرانی عمومی خواهد داشت. پاپ در سفر به عربستان سعودی به کشوری می ورد که دو میلیون کاتولیکی که کشورهایشان را ترک کرده اند در آنجا کار و زندگی می کنند و همچنین مقدس‌ترین مکان‌های مذهبی مسلمانان جهان در انجا واقع شده است. گفته می‌شود که پاپ روز سه شنبه در ورزشگاه زاید ابوظبی سخنرانی خواهد کرد و انتظار می رود که ۱۲۰ هزار نفر در این سخنرانی حضور داشته باشند.

پاپ فرانسیس در یک پیام ویدئویی روز پنجشنبه با اشاره به این سفر که با عبارت «السلام علیکم» آغاز می شود، گفت: «خوشحالم از این فرصتی که خداوند به من داده است تا در سرزمین عزیز شما، برگی تازه از تاریخ روابط بین ادیان را بنویسیم.» او همچنین در این پیام گفت: «ایمان به خداوند اتحاد ایجاد می‌کند نه اختلاف، ایمان به خدا ما را علی‌رغم اختلافاتمان به هم نزدیک‌تر می کند و ما را از دشمنی ها و نفرت دور می کند.» کشیشان و دیپلمات ها می‌گویند که امارات متحده عربی از جمله کشورهای خلیج فارس است که مدارا با مذاهب در آن جایگاه بسیار خوبی دارد. در امارات و کویت، مسیحیان می توانند به کلیسا بروند و نیایش‌ها و مراسم خود را به جا بیاورند اما در عربستان سعودی کلیسا‌ها ممنوع شده‌اند.

پاپ فرانسیس از امارات متحده عربی به عنوان کشوری که تلاش دارد مدلی برای همزیستی و برادری انسانی باشد یاد کرده است. با این حال گروههای حقوق بشری نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی را متهم می کنند که در مناطق تحت کنترل ائتلاف به رهبری عربستان سعودی دست به شکنجه مخالفان یمنی زده‌اند. اتهامی که امارات رد کرده است. سفر پاپ به ریاض زیر سایه جنگ یمن صورت می گیرد. پاپ فرانسیس در چندین نوبت جنگ در یمن را محکوم کرده است. با این حال مشخص نیست که آیا پاپ بطور عمومی یا در جلسات خصوصی با رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی درباره جنگ یمن صحبت خواهد کرد یا خیر.
 


کد مطلب: 171247

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/171247/نخستین-پاپ-عربستان-سفر-می-كند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir