به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۱۷۱۵۴۲

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

گروه اقتصادی: رییس کل بیمه مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد.
بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت : 20 درصد از خساراتی که در این حوزه پرداخت میشود درست نیست؛ یا صحنه سازی است یا تصادفات ساختگی.وی با بیان اینکه راننده محوری بر مبنای قانون است، تصریح کرد: اگر بیمه نامه براساس راننده صادر شود برخی از مشکلات ناشی از پرداخت های غیر مستند را کم می کند.سلیمانی گفت: قانون مکلف کرده تا اخر برنامه ششم بیمه ها را براساس ویژگی های راننده صادر کنیم. الان برای خودرو بیمه نامه صادر می شود ولی ما به سمتی میرویم که ویژگی های راننده را نیز لحاظ کنیم. تخفیف هایی که الان داده می شود نیز در همین راستاست.وی افزود: تعدادی از راننده ها پر خطر هستند و باعث تصادف می شوند باید با همکاری نیروی انتظامی آنالیز و تفکیک شوند. راننده پر خطر باید حق بیمه بیشتری بپردازد و راننده کم خطر حق بیمه کمتری.رییس کل بیمه مرکزی درباره اینکه اگر ٤ نفر از یک خودرو استفاده کنند طبق این طرح چطور قابل شناسایی هستند؟ تصریح کرد: بیمه نامه بنام صاحب خودرو صادر می شود و اینطور نیست که برای هر فرد یک بیمه نامه صادر کنیم. ولی تفاوت این است که در قانون جدید بیمه نامه براساس رفتار. راننده صادر خواهد شد.

سلیمانی درباره ادغام بیمه های نظامی گفت: نمی توانیم برنامه ای برای ادغام بیمه ها داشته باشیم بلکه سهامداران در این خصوص تصمیم می گیریم و ما فقط نظر مشورتی می دهیم.وی همچنین در خصوص اصلاح ایین نامه 60 برای سرمایه گذاری افزود: پیش نویس این اصلاحیه به شورای عالی بیمه رفته و دو بند از آن نیز تصویب شده است؛ مابقی نیز در جلسات آتی شورا مطرح خواهد شد.سلیمانی درباره عقب بودن ٢٦ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث گفت: طبیعی است که معمولا آخر سال همنرخ حق بیمه ثالث و هم بحث مبلغ دیه از طریق قوه قضاییه اعلام می شود و ما در پایان اسفندماه در شورایعالی بیمه حق بیمه را تعیین می کنیم.رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که ضریب خسارت بیمه ثالث بیش از 100 درصد است که باید اصلاح شود. رییس کل بیمه مرکزی بر لزوم اصلاح ضریب خسارت بیمه تکمیلی نیز تاکید کرد و گفت: هم باید بخشی از پرداختی های مردم بابت درمان بازگردانده شود و هم شرکت ها توان جبران خسارت را داشته باشند.

سلیمانی تصریح کرد: دریافت حق بیمه پایین بابت حق بیمه تکمیلی درمان هنر نیست و بدنبال تعیین سقف و کف برای حق بیمه و خسارت ها هستیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال ٩٨ این موضوع حل شود.وی درباره بهادار کردن اوراق ریسک گفت: دستورالعمل این موضوع آماده شده و مجوز آن را از بورس گرفته ایم ولی باید مجوز دیگری را از دولت بگیریم. وی با بیان اینکه تبصره مورد نظر برای اجرای این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است، افزود: امیدوار هستیم که با تصویب این تبصره در صحن علنی مجلس از سال آینده بتوانیم این اوراق را منتشر کنیم.این مقام مسئول در صنعت بیمه درباره همکاری با بانک مرکزی درباره خسارت های ارزی اظهار داشت: وقتی خسارتی ارزی وارد می شود بخشی را که حق بیمه ارزی گرفتیم، خودمان پرداخت می کنیم ولی اگر در این زمینه کسری داشتیم، می توانیم با نرخ سامانه نیما ارز مورد نیاز را تامین و خسارت را پرداخت کنیم.وی درباره اولتیماتوم به ١٣ شرکت بیمه ای با توانگری سطح پایین گفت: ما صورت های مالی و توانگری شرکت های بیمه را نظارت داریم ولی اولتیماتوم دادن و بحرانی توصیف کردن شرایط وجود ندارد.

ما در کمیته صیانت از شرکت های بیمه برنامه های شرکت ها را بررسی می کنیم.سلیمانی افزود: ١٣ شرکت اتکایی از کشورهای مختلف که ارتباطی با آمریکا ندارند با ایران همکاری دارند زیرا بازار ایران جذاب است. رییس شورای عالی بیمه گفت: یک میلیارد دلار پیش از این از دولت برای پوشش های بیمه اتکایی در زمان تحریم تصویب شده بود که ما درخواست افزایش آن به 1.2 میلیارد دلار را به کمیته ویژه تحریم داده ایم.رییس کل بیمه مرکزی در پایان نشست خبری امروز خود از بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد.وی همچنین اعلام کرد که جرایم بیمه شخص ثالث موتور سواران و وسایل نقلیه کشاورزی تا ٦ ماه آینده نیز بخشیده شده است.
مرجع : تسنیم