به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۷۱۵۹۱

مسیح علی‌نژاد به دیدار مایک پمپئو رفت

مسیح علی‌نژاد به دیدار مایک پمپئو رفت
گروه سياسي: مسیح علی‌نژاد به دیدار پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا رفت و درباره این دیدار در اینستاگرام خود نوشت: «وزارت خارجه آمریکا طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز با مسیح علی‌نژاد دیدار کرده. پامپئو در این بیانیه از تلاش‌های مسیح علینژاد برای حقوق بشر تشکر کرد و از جامعه بین‌المللی خواست که به آمریکا بپیوندند و جمهوری اسلامی را محکوم کنند!
من هم در این دیداری که سی و پنج دقیقه طول کشید تاکید کردم: مردم ایران نگران هستند که موضوع حقوق زنان و اقلیت‌ها زیر قراردادهای هسته‌ای و اقتصادی دفن شود در حالی که حقوق بشر باید یکی از ستون‌های اصلی مذاکرات باشد. به عنوان مثال نمایندگان اتحادیه اروپا قبل از توافق هسته ای خواستار دیدار با فعالان حقوق بشر بودند ولی به محض انجام توافق دیگر چشم‌شان را به ... زنان و کارگران و فعالان مدنی بستند.
شما جامعه بین‌الملل را دعوت کنید برای محکوم کردن۴۰سال نقض حقوق بشر در ایران متحد شوند چون هنوز هیچ یک از ...من در این دیدار تاکید کردم که محدودیت ویزایی به مردم عادی از جمله دانشجویان و فعالان حقوق بشر ضربه زده نه به حکومت ایران و فرزندان و بستگان مقامات مسؤل که آزادانه به آمریکا سفر می‌کنند.
بسیاری از مردم ایران نه جنگ می‌خواهند و نه ... بلکه خواستار تحریم صدا و سیما، ... هستند و برای من هم حقوق انسانی‌ و شهروندی مردم اهمیت دارد که به همین دلیل هم در پارلمان اروپا و هم در کنگره آمریکا گفتم و هم در اینجا که وقتی جامعه جهانی جمهوری اسلامی را در برابر نقض حقوق بشر پاسخگو نمی‌کند فشارها علیه مردم بیشتر و بیشتر می‌شود»
 
توئیت پمپئو درباره ۴۰ سالگی انقلاب
 از سوي ديگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پیامی توییتری و با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران مدعی شد: «در سال ۱۹۷۹ آیت‌الله خمینی آینده‌ای شکوفا را برای مردم ایران ترسیم کرد، اما چهل سال بعد دولت ایران چیزی جز وعده‌های عملی‌نشده ارائه نداده است.