به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۷۱۶۱۹

برانکو:تابحال دیده‌اید علیه کی‌روش حرف بزنم؟

گروه ورزشی: برانکو ایوانکوویچ گفت: من چه کاری به کی‌روش دارم؟ سرمربی تیم ملی بوده است و همیشه هم به تیم ملی بازیکن داده‌ایم و از تیم ملی حمایت کردیم. آیا تا به حال با یک برنامه تیم ملی مخالفتی داشته‌ایم؟ ... من این‌جا نیامده‌ام که با کسی بجنگم که بخواهم با او صلح بکنم. آمده‌ام کار کنم و تجاربم را در اختیار پرسپولیس و فوتبال ایران بگذارم. نه این که مردم را به جان همدیگر بندازم.
برانکو:تابحال دیده‌اید علیه کی‌روش حرف بزنم؟
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پدیده خراسان اظهار داشت: بخش دوم لیگ شروع می‌شود و بلافاصله دربی مقابل پدیده. تیمی که امتیازاتش با ما و سپاهان مساوی است و خود این بیانگر این است که کار سختی داریم. این تیم در نیم‌فصل اول فقط دو بازی باخته و با لیاقت در بالای جدول است. پدیده در دو دیداری که در نیم فصل نخست شکست خورده نباید می‌باخت. این تیم در بازی آخر مقابل استقلال هم عملکرد خوبی داشت. می‌دانیم بازی سختی مقابل آنها داریم.  مخصوصا اینکه این تیم دیدار هوادارانمان است و در بازی‌های اول معمولا نتایج نامشخص است.
ترابی و انصاری را نداریم
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: ترابی و محمد انصاری را در این بازی در اختیار نداریم و وضعیت ربیع‌خواه هم هنوز مشخص نیست و مصدومیت او هم کاملا برطرف نشده است. بودیمیر و سیدجلال حسینی هم امروز کمی در تمرین دچار مصدومیت شدند. در هر صورت خوشحالم که دوباره کارمان را شروع می‌کنیم و با هوادارانمان روبرو می‌شویم. من به تیمم خوشبین هستم و می‌رویم سراغ اهدافی که از اول آنها را در نظر داشتیم.
درباره منشا استقلالی‌ها باید حرف بزنیم
وی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گادوین منشا به تیم استقلال پیوسته است گفت: این سوال مربوط به باشگاه استقلال و کادر فنی آن است چون آنها این بازیکن را جذب کرده‌اند. صحبت خاصی در این خصوص ندارم. ما از منشا تشکر کردیم و برای او آرزوی موفقیت داریم.
داوری محترمانه می‌خواهیم
برانکو در مورد جلسه مسئولان کمیته داوران با مربیان لیگ برتری و اینکه در نیم فصل نخست به نظر می‌رسید پرسپولیس از قضاوت داوران متضرر شده است گفت: همه ما امکان اشتباه داریم هیچ وقت، هیچ کدام از ما از داوری ناراحت نشدیم که محترمانه باشد. ما فقط می‌خواهیم داوری‌ها محترمانه باشد؛ همین. در هر صورت داور هم اشتباه می‌کند و این حق را مانند همه دارد که روز بد داشته باشد. من هرگز از داوران عذرخواهی نخواستم ما بیشترین لطمه را از داوری دیدیم اما فقط دلمان می‌خواهد قضاوت داوران محترمانه باشد. واضح است اشتباه در آینده هم رخ خواهد داد اما همانطور که گفتم ما فقط قضاوت محترمانه می‌خواهیم.
تا به‌حال دیده‌اید علیه کی‌روش حرف بزنم؟
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه کارلوس کی‌روش عنوان کرده قرار بوده ملاقاتی بین او و برانکو ایوانکوویچ برگزار شود اما این موضوع از سوی برانکو رد شده و حتی علی پروین هم در این موضوع ورود کرده است گفت: گفت: شما تا به حال دیده‌اید من علیه کی‌روش حرف بزنم؟ از شما می‌پرسم آیا حرف زده‌ام؟ آیا علیه تیم ملی چیزی گفته‌ام؟
وی در واکنش به اینکه سوء تفاهمی بین او و کی‌روش بوجود آمده گفت: چه سوء تفاهمی بوده است؟ باز هم می‌پرسم آیا من در مورد کی‌روش حرف زده‌ام؟
برانکو در ادامه نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگاری که آیا رد پیشنهاد ملاقات با کی‌روش صحت دارد یا خیر گفت: حالا یک سوال دیگر می‌پرسم آیا تا به حال کی‌روش علیه من حرف زده است؟ همین برای من کافی‌ است. من چه کار به کی‌روش دارم، او سرمربی تیم ملی بوده و هر موقع بازیکن خواسته است ما در اختیارش گذاشتیم آیا تاکنون دیده‌اید ما با یک برنامه تیم ملی مخالفت کنیم؟
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه کی‌روش از او و امیر قلعه‌نویی تشکر کرده است گفت: خیلی خوب است. حالا یک سوال می‌پرسم شما از نتایج تیم ملی راضی هستید؟
وی در پاسخ به این پرسش که آیا علی پروین با او در مورد آشتی با کی‌روش صحبت کرده است یا خیر عنوان کرد: هرگز با من در این مورد صحبت نشده است. من فقط این مطالب را در رسانه‌ها می‌خواندم. کسی پیش من نیامده است من به اینجا (ایران) نیامده‌ام که با کسی بجنگم، من آمد‌ه‌ام تا تجربیاتم را در اختیار فوتبال بگذارم نه اینکه مردم را به جان هم بیندازم.
از تیم‌های دیگر پیشنهاد دارم
برانکو در مورد اینکه گفته می‌شود پیشنهادات زیادی از سوی تیم‌های باشگاهی و ملی به او رسیده است گفت: بله همانطور که برای بازیکنانم پیشنهاد می‌آید برای من هم پیشنهاد آمده است. فکر می‌کنم دو روز پیش هم در این مورد صحبت کردم من مربی‌ای بوده‌ام که در 3 کشور قهرمان شده‌ام، با کرواسی سوم جهان شده‌ام، با ایران به مقام سوم جام ملت‌های آسیا رسیدم در بازی‌های آسیایی بوسان قهرمان شدم و تیمم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. طبیعی است برایم پیشنهاداتی می‌آید و این چیز عجیبی نیست.
گل‌محمدی حق دارد این‌گونه صحبت کند
سرمربی پرسپولیس درباره صحبت‌های یحیی گل‌محمدی که گفته بود تیمش بازی مالکانه‌ای مقابل پرسپولیس انجام خواهد داد گفت: او حق دارد این صحبت را انجام دهد چون روش بازی تیمش است. پدیده در نیم فصل اول هم به همین شیوه بازی کرد مقابل سپاهان، استقلال و پرسپولیس همین روش را در زمین پیاده کرد. طبیعی است آن را هم در نیم فصل دوم ادامه دهد. البته جدایی محمدرضا خلعتبری که بازیکن تاثیرگذار این تیم بود مهم است. می‌دانیم این اتفاقات در بازی ما و پدیده خواهد افتاد و طبیعی است ما هم به دنبال جواب آن خواهیم بود.
در دفاع وسط نادری را داریم
وی در رابطه با اینکه در نقل و انتقالات نیم فصل مدافع میانی جذب نکرده و به نظر می‌رسد در این پست تیم پرسپولیس دچار مشکل است گفت: ما در دفاع وسط نادری را جذب کردیم با این توصیف که او می‌تواند در دفاع چپ هم بازی کند. خیلی از او راضی هستیم همین طور با بازیکنانی که داریم ادامه می‌دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
برانکو درباره آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیمش یادآور شد: حسین ماهینی پس از عید نوروز آماده می‌شود، محمد انصاری هم در پایان فصل به ما ملحق خواهد شد. محسن ربیع‌خواه نیز مصدومیت جزیی دارد که به زودی برطرف خواهد شد.
دغدغه شیرینی دارم
«پرسپولیس در نیم فصل نخست با مشکل کمبود بازیکن مواجه بود اما اکنون بازیکنان با کیفیت زیادی در خدمت دارد که این موضوع انتخاب ترکیب اصلی را برای شما سخت می‌کند»، سرمربی پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع تصریح کرد: بله، خیلی مهم است که ما نیمکت قوی و پرتعدادی داریم. بازی‌های زیادی پیش‌رو داریم و طبیعی است به همه بازیکنان فرصت بازی خواهد رسید چون تیم ما از 11 نفر تشکیل نشده بلکه 18 تا 20 بازیکن داریم؛ به این می‌گویند دغدغه شیرین.
طرفدار VAR نیستم
وی درخصوص استفاده از سیستم VAR در دیدار مقابل پدیده و همچنین میزان آمادگی بشار رسن تصریح کرد: طرفدار VAR نیستم چون زیبایی خاص فوتبال را می‌گیرد اما به هر حال تکنولوژی کار خودش را انجام می‌دهد و این سیستم در بیشتر کشورهای مطرح دنیا پذیرفته شده است. VAR می‌تواند کمک زیادی به داوران حداقل در لحظات کلیدی بازی کند. البته درخصوص VAR آموزش ملاک است. اینطور نیست که یک سیستم را وارد کنیم و بخواهیم از آن استفاده کنیم. باید ابتدا آموزش داده شود. در مورد بشار رسن هم باید بگویم او با ما تمرین می‌کند اما به هر حال جریمه‌ای شامل حالش خواهد شد.
همچنین پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس در مورد استفاده از سیستم VAR مقابل پدیده گفت: امیدواریم استفاده از سیستم VAR مانند استفاده از نظرات کارشناسی داوران در برخی برنامه‌ها نباشد. در برخی برنامه‌ها یک یا دو صحنه را جدا و نشان می‌دهند که این جالب نیست البته استفاده از سیستم VAR در مقابل پدیده به صورت آفلاین است و تاثیری در مسابقه ندارد. ما هم به عنوان باشگاه پرسپولیس انتظار این را نداریم که در یک نیم فصل امکانات استفاده از VAR مهیا شود می‌دانیم استفاده از این سیستم امکانات فراوانی می‌خواهد اما توقع داریم هر زمانی که سیستم VAR مورد استفاده قرار گرفت درست باشد.