به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۱۷۱۸۷۲
سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن:

هیچ نور امیدی میان روابط ایران و آمریکا نیست

گروه سیاسی: سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن درگفت‌وگو با رویترز گفته «خردمندانی در دولت آمریکا هستند که با توصیه‌های لازم به دولت به ترامپ بگویند به ایران حمله نکند. چرا که هیچکس نمی‌داند بعدش چه اتفاقی خواهد افتاد.»
هیچ نور امیدی میان روابط ایران و آمریکا نیست
مهدی عاطفت، همچنین درباره اعتراضات در ایران نیز افزود: «بله مردم با کمبودها و مشکلاتی مواجه اند. مردم تظاهرات می‌کنند. اما هدف شان این است که مسائل در کشور به پیش رود. آنها برای مساله حقوق و درآمد و چیزهای مشابه تظاهرات می‌کنند. این تظاهرات پیام درستی خواهد فرستاد و آنها {دولت} خودشان را تصحیح می کنند »

عاطفت همچنین درباره وضعیت رابطه میان ایران و آمریکا در شرایط کنونی چنین توضیح داده «در حال حاضر ما هیچ نور امیدی در روابط میان ایران و‌ آمریکا نمی‌بینیم. تا زمانی که آمریکا دوباره برجام را بپذیرد که فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ بخواهد چنین کاری کند.» روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در سطح سفارتخانه‌ای به دنبال تسخیر سفارت آمریکا در ایران در سال ۵۸ قطع شد. سفارت سویس در ایران حافظ منافع آمریکا به شمار می‌آید.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با خروج از برجام و وضع تحریم‌های تازه شرایط اقتصادی دشواری پیش روی ایران گذاشته است. با این حال عاطفت می‌گوید:« این تحریم‌ها نه تنها بر ما اثر نمی‌کند که نتیجه عکس می‌دهد. ایران به دنبال آن است تا وابستگی به نفت را کاهش دهد.» به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران صادرات نفت ایران به زیر  یک میلیون بشکه رسیده است.