کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انگلیسی‌ها خواستار تعویق برگزیت شدند

ایرنا , 21 بهمن 1397 ساعت 9:27

گروه بین الملل: کمتر از 7 هفته مانده به خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، تازه‌ترین نظرسنجی نشریه ایندیپندنت نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواستار تعویق برگزیت هستند.


ایندیپندنت در گزارشی عنوان کرد که بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، 53 درصد مردم انگلیس تمایل دارند که مهلت قانونی خروج این کشور از اتحادیه اروپا به عقب‌افتاده تا فرصت کافی برای برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت یا مذاکره با اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق برگزیت وجود داشته باشد.شماری از اعضاء کابینه علناً درباره تمدید مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهارنظر کرده و می‌گویند که دولت برای رسیدن به توافق مورد رضایت پارلمان و اتحادیه اروپا نیاز به زمان بیشتری دارد. اظهاراتی که در این مقطع، با توجه به مخالفت اتحادیه اروپا با تغییر در پیش‌نویس توافقنامه برگزیت، بیشتر جنبه نمایشی دارد.بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، 33 درصد مردم خواستار خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند، حتی اگر این مساله به اقتصاد این کشور آسیب بزند. این در حالی است که تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود.پیش‌ از این اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داده بود که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند.

نظرسنجی یادشده حاکی است که نیمی از مردم انگلیس خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت هستند. در همین رابطه، نزدیک به 700 هزار تن از معترضان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز اواخر سال گذشته میلادی در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زده و خواستار توقف برگزیت شدند.«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته برای مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا درباره اصلاح توافقنامه برگزیت راهی بروکسل شد. او در این سفر با دونالد توسک رئیس شورای اروپا، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و تعداد دیگری از مقام‌های اروپایی دیدار کرد، اما گزارش‌ها حاکی است که این مذاکرات به نتیجه ملموسی نرسید.نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید که به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در مهلت قانونی پایبند است و به تلاش‌های خود برای گرفتن امتیاز از اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد. بااین‌حال نظرسنجی ایندیپندنت نشان می‌دهد که 53 درصد مردم انگلیس امیدی به نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های نخست‌وزیر ندارند.در هر صورت، اگر نخست وزیر انگلیس تا روز پنجشنبه هفته جاری به پیشرفت قابل‌توجهی دست پیدا نکند، چاره‌ای نخواهد داشت تا انتقال مدیریت برگزیت به پارلمان را در لایحه‌ای به رأی بگذارد.درصورتی‌که پارلمان به این لایحه رأی مثبت بدهد، مدیریت برگزیت از دست دولت خارج و به یک کمیته پارلمانی واگذار خواهد شد. در چنین حالتی مشروعیت دولت هم زیر سؤال رفته و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بعید نخواهد بود.


کد مطلب: 171882

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/171882/انگلیسی-ها-خواستار-تعویق-برگزیت-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir