به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۱۷۲۲۹۵

نظر موافقان و مخالفان درباره لایحه بودجه ۹۸

گروه اقتصادی: در جریان بررسی کلیات بودجه کلیات بودجه ۹۸ موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند.
خدابخشی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۸: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کافی نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در رابطه با ایثارگران مواد 86 تا 89 که ناظر به پیش بینی اعتبار کافی برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است، مغفول مانده است؛ ضمن آنکه ماده 125 قانون خدمات مدیریت کشوری در خصوص افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم انجام نشده است در حالی که باید حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند و 20 درصد کافی نیست.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با شاغلان محور این ماده است در حالی که اعتبارات پیشنهادی برای اجرای حکم کافی نیست.
تاجگردون در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۸: بودجه سه دوازدهم پرداخت حقوق کارکنان در ۳ماهه نخست ۹۸ را مختل می‌کند
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: منظور از سه دوازدهم، سه دوازدهم بودجه سال 97 است و ارتباطی با لایحه بودجه 98 ندارد و این به این معنا است که در بودجه سال 1397 ما 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادرات می کردیم و در حال حاضر یک و نیم میلیون بشکه صادر می کنیم که سه دوازدهم یعنی مبلغ یک چهارم آن میزان را به دولت می دهیم تا در 3 ماه خرج کند و این مقیاسی نیست که دولت با نظم بتواند بودجه را استفاده کند و حتی قابل نظارت نیز نخواهد بود. وی افزود: ما به مردم گفته ایم 20 درصد افزایش حقوق دارند و نمی توانیم فروردین ماه بگوییم دولت اجازه ندارد و تنها 10 درصد افزایش حقوق خواهند داشت تا در تیر ماه پول به دست دولت برسد. نکته بعدی درباره یارانه ها، بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) است که 20 درصد افزایش داده ایم و باز می گردد. تاجگردون در ادامه با بیان اینکه نباید درباره بودجه سیاسی صحبت کرد، اظهار داشت: موضوع زندگی مردم است و باید دید با آن می خواهیم چگونه رفتار کنیم. دشمن دنبال مسائلی است که اعمال فشار از جمله آن است که می خواهند مردم تحت فشارهای معیشتی باشند. دولت گفته است 14 میلیارد دلار کالای اساسی را با قیمت قبل می دهد.
تابش در موافقت با کلیات بودجه ۹۸؛ صدای شکستن استخوان‌های طبقات ضعیف زیر فشار اقتصادی را می‌شنویم
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح جزئیات بودجه را مطابق با مشی اصلاح‌گرانه ضروری می‌دانیم، ادامه داد: در آخر عرض می‌کنم ما از پیشگاه شما عذرخواهیم که نتوانستیم متناسب با اختیارات‌مان در مقابل شما پاسخگو باشیم. صدای شکستن استخوان‌های طبقات ضعیف زیر فشار اقتصادی را می‌شنویم و چهره تکیده و پریشان آنها را در مقابل خانواده‌هایشان در نظر مجسم می‌کنیم و به مقوله آسیب‌های اجتماعی حساس بوده و رنج فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را درک می‌کنیم و... اما در شرایط فعلی رأی به کلیات بودجه استدعای من از همکاران عزیز است.
حاجی بابایی در مخالفت با بودجه 98: بودجه ارائه شده شفاف نیست
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود بر اساس اصل (52) و (53) قانون اساسی اظهار داشت: بودجه باید شفاف و عملیاتی باشد، شما به من بگویید ماده واحده‌ای که از سوی دولت ارائه شده آیا سقف درآمد و منابع آن همان چیزی است که دولت ارائه کرده، من با دلیل ثابت می‌کنم سقف این بودجه 442 هزار میلیارد تومان نیست بلکه از 600 هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است.
برچسب ها: لایحه بودجه