به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۷۲۳۴۴

صندلی‌های خالی در جشنواره موسیقی فجر

گروه فرهنگ و هنر: تریو «امَئل» از کشور اسلوونی شب گذشته در حالی که نیمی از صندلی‌های تالار وحدت خالی بود، اجرایش را به صحنه برد.
صندلی‌های خالی در جشنواره موسیقی فجر
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از روز گذشته ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ کار خود را با اجراهای مختلف آغاز کرده است. یکی از مهمترین اجراهای شب نخست، کنسرت تریو اَمَئل از کشور اسلوونی بود. اجرایی که کیفیت بالایی داشت اما صندلی‌های تالار وحدت به لطف تبلیغات زیادی که جشنواره دارد، خالی بود.در دوره‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر معمولا اجراهای خارجی با استقبال زیادی مواجه می‌شوند، اما شب گذشته در تالار وحدت صندلی‌های خالیِ زیادی به چشم می‌خورد. تقریبا نیمی از صندلی‌های تالار وحدت برای اجرای گروه اسلوونیایی خالی بود.نکته جالب دیگر در این اجرا، نواختن یکی از آثار شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر توسط گروه اَمَئل بود. برخی از اهالی موسیقی معتقدند که دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرای آثارِ خودش را به برخی گروه‌های حاضر در جشنواره تحمیل کرده است.

شاید بهتر بود مسئولان جشنواره موسیقی فجر رفتار حرفه‌ای در پیش می‌گرفتند و آثار خودشان را برای اجرا توسط گروه‌های حاضر در جشنواره پیشنهاد نمی‌کردند.البته مسئولان جشنواره این ادعا را دارند که هدف آنها اجرا آثار آهنگسازان ایرانی است؛ اما چرا از میان آثار تمام آهنگسازان ایرانی، اثری از دبیر جشنواره برای اجرا توسط گروهِ «اَمَئل» انتخاب شده است.شاید بهتر بود شاهین فرهت آثار خودش را برای اجرا توسط گروه‌های حاضر در جشنواره پیشنهاد نمی‌داد که اگر این رویه را در پیش می‌گرفت، امروز شاهد این نبودیم که برخی بگویند شاهین فرهت اجرای آثارش را به گروه‌های حاضر در جشنواره تحمیل کرده است.به نظر می‌رسد که برخی از ارکسترهای حرفه‌ایِ کشور به این علت حضور در جشنواره را نپذیرفته‌اند که دبیر جشنواره قصد دخالت در انتخاب رپرتوار آنها را داشته است.
مرجع : تسنیم