به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۷۳۱۷
حادثه مهرآباد در راستای خواست دشمنان بود

واكنش دكتر عارف به حادثه زشت مهرآباد

گروه سياسي: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن استقبال از نخستين نشست مشترك دولت تدبير و اميد و مجلس شوراي اسلامي، گفت: تعامل سازنده قواي سه گانه با يكديگر منجر به پيشرفت و توسعه كشور مي‌شود.
واكنش دكتر عارف به حادثه زشت مهرآباد
دكتر محمدرضا عارف در گفت‌و‌گو با ايرنا ضمن مثبت ارزيابي كردن ابتكار عمل دولت در برگزاري نشست دولت و مجلس افزود: قواي سه گانه در كشور ما اگرچه مستقل از يكديگر هستند ولي در صورتي كه بين آنها تعامل و همكاري نباشد بدون ترديد اداره كشور با چالش‌هايي رو به رو مي شود. عارف اضافه كرد: دولت جديد با ابتكار عملي كه در برگزاري نشست مشترك از خود نشان داد به طور علني اعلام كرد كه آماده همكاري و تعامل سازنده با مجلس است.

وي با اشاره به تاكيد امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب به وحدت و همگرايي مسوولان در عين داشتن سلايق متفاوت، خاطرنشان كرد: همدلي و وفاقي كه بعد از برگزاري باشكوه انتخابات رياست جمهوري يازدهم در كشور شكل گرفت بايد به بهترين شكل ادامه يابد. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با يادآوري نحوه تعامل دولت اصلاحات و مجلس پنجم، خاطرنشان كرد: در زمان روي كار آمدن دولت اصلاحات مجلس اصولگراي پنجم به رياست حجت الاسلام ناطق نوري كه از رقيبان آقاي خاتمي در انتخابات رياست جمهوري بود با گرايش اصولگرا بهترين همكاري و تعامل را با دولت داشت و نتيجه اين همكاري تصويب برنامه سوم توسعه بود.

عارف ادامه داد: همگان شاهد بودند مجلس پنجم در عين حال كه وظيفه نظارتي خود را انجام مي داد ولي تعامل سازنده اي هم با دولت وقت داشت و همين تعامل و همكاري موجب توسعه و پيشرفت كشور شد. وي به برخي چالش‌هايي كه بين دولت نهم و دهم با مجلس وجود داشت اشاره كرد و گفت: بسياري از چالش‌هايي كه بين دولت و مجلس در دوره گذشته وجود داشت به دليل نداشتن سعه صدر و فهم نادرست از قانون و نداشتن روحيه تعامل و همكاري بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درادامه با اشاره به حواشي‌هايي كه در جريان بازگشت رييس جمهوري از نيويورك در فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد، اظهار داشت: بعد از سفر رئيس جمهوري به نيويورك انتظار مي‌رفت همه جريانات سياسي، دولت جديد را در مذاكرات پيچيده با غرب ياري كنند. عارف خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي اقدامات نسنجيده اي كه در فرودگاه مهرآباد در بازگشت سفر رييس جمهوري از نيويورك صورت گرفت، برخلاف مصالح نظام و در راستاي خواست دشمنان نظام است كه بايد از اقداماتي كه فضاي همدلي و وفاق را به مخاطره مي‌اندازد دوري كرد.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۴۷
درود بر عارف؛مرد عرصه صداقت و ایثار
این گروهک ها که این چنین بی محابا و بدون در نظر گرفتن مصالح ملی دست به خشونت و اغتشاش می زنند،انسان را به یاد گروهک های اوایل انقلاب مثل گروهک فرقان و همچنین گروهک منافقین می اندازد.
اگر به این ها رو داده شود و با آنان برخورد نشود خدایی نکرده همانند گروهک منافقین در اوایل انقلاب که خط ترور و مقابله مبارزه مسلحانه را بر ضدنظام شروع کردند،دست به اعمال تخریبی و خشونت بار حتی بدتر از منافقین خواهند زد.
کمااینکه در همین اول کار فردی کفش خود را پرتاب کرده بود و خدایی نکرده اگر آقای روحانی بیرون از خودرو بودند،شاید ایشان در خطر می افتادند. (139457)
محسن
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۰:۰۱
دوست داریم دکتر جان (139494)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۳:۴۵
راه سلامت و پیشرفت کشور از مسیر دکتر عارف می گذرد (139668)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۰:۱۱
فقط مجلس
ریاست مجلس (139681)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۰:۲۶
خاتمی عزیز فرموده است اگر همین روند ادامه یابد کار به ترور افراد می رسد همان اتفاقی که در دوره اصلاحات افتاد.یعنی چون جلوی تندروان را نگرفتند افرادی کم سواد و بی عقل میدان می یابند که خود قاضی شوند و حکم صادر کنند و خود نیز اجرا کنند! (139694)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۷:۵۶
افراطیون فقط یک زبان بلدند و آن هم زبان زور و شلاق هست... (139768)