کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی لیدرها و مافیای دستفروشی در تهران

ایسنا , 7 اسفند 1397 ساعت 14:31

گروه جامعه: فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از شناسایی و برخورد با لیدرها و مافیاهای دستفروشی در مناطق مختلف پایتخت خبر داد.


سردار محمدکریم بیات با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فعالیت دستفروشان در مناطق مختلف تهران به ویژه مناطق مرکزی اظهار کرد: پیرو درخواست شهروندان به ویژه کسبه و ساکنان مناطق مرکزی تهران در مناطق ۶ و ۱۱ شهرداری، تصمیم بر آن شد تا طرحی برای ساماندهی دستفروشان اجرا شود و بر این اساس از روز گذشته در محدوده چهارراه ولیعصر، پارک دانشجو، سه راه جمهوری، چهار راه امیر اکرم و این محدوده طرح ساماندهی دستفروشان اجرا شد.وی با بیان اینکه این طرح به هیچ عنوان جمع‌آوری و مقابله با دستفروشان نیست، گفت: این طرح در شورای تأمین نیز مطرح شده و با دستور شهردار تهران به اجرا درآمد و بر اساس آن دستفروشان در دو نقطه از همین محدوده در غرفه‌ها و فضاهای فروشگاهی ساماندهی شده است.وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا ایام نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: حدود ۸۰۰ دستفروش که از قبل شناسایی شده و واقعاً دستفروش بودند در این طرح ساماندهی شده و به این دو منطقه هدایت شده‌اند و آنان با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم می‌توانند به فعالیت در این فضاها بپردازند.

بیات با بیان اینکه در حال حاضر دیگر در محدوده‌های یاد شده دستفروشان حضور ندارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خود دستفروشان نیز از اجرای این طرح رضایت داشته و ساماندهی آنان بدون هیچ گونه حاشیه و تنشی در دو فضای پیش بینی شده در محدوده چهارراه ولیعصر انجام شد.بیات در پاسخ به ایسنا درباره اینکه آیا این طرح در مناطقی همچون میدان تجریش، میدان نبوت، نازی آباد صادقیه، عبدل آباد و … نیز اجرا می‌شود یا خیر؟ گفت: این طرح در تمام نقاط پایتخت و هر جا که نیاز باشد و شهروندان و کسبه نیز مطالبه آن را داشته باشند، اجرا می‌شود.بیات درباره وضعیت دستفروشی در مترو نیز اظهار کرد: در هماهنگی با پلیس مترو نیز مقرر شده تا این دستفروشان ساماندهی شوند و از حضور و فعالیت آنان در ایستگاه‌های مترو و داخل واگن‌ها ممانعت شود و آنان پس از فراهم شدن بسترهای لازم در مکان‌های مناسب ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌هایمان از دستفروشان واقعی و بی بضاعت نیز حمایت خواهد شد، گفت: اجرای این طرح تا آغاز سال نو ادامه خواهد داشت.مشاور شهردار تهران در امور انتظامی با اشاره به حضور دستفروشان از دیگر شهرها نیز خاطرنشان کرد: قطعاً ما نمی‌پذیریم که افرادی از دیگر شهرها برای دستفروشی به تهران بیایند. طرح ساماندهی ما نیز بر این موارد نظارت دارد و افرادی ساماندهی و اجازه دستفروشی دارند که شناسایی شده و از قبل نیز سابقه حضور در منطقه را داشته باشند، نه اینکه حالا از شهری دیگر بیایند و بخواهند دستفروشی کنند. این افراد باید در شهرهای خودشان ساماندهی شوند.

بیات در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون که از سوی شورای شهر ارائه شده است نیز گفت: این طرح جداگانه‌ای است که باید جزئیات آن را از مسئولان شهرداری و ارائه دهندگان آن پرس و جو کرد. آنچه که ما اجرا کردیم طرح جدیدی نیست و پیش از این نیز وجود داشته است.به گفته فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان، امنیت نیز در منطقه افزایش یافته و بسیاری از جرایم خرد نظیر جیب‌بری و … نیز کاهش یافته است.بیات در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا با مافیاها و لیدرهایی که گفته می‌شود در دستفروشی فعال هستند نیز برخورد شده است، گفت: طرح ما برای ساماندهی دستفروشان واقعی است. بنابراین در همین راستا نیز تعدادی از لیدرها و مافیاهایی که در بخش دستفروشی فعال بودند شناسایی شده و از طریق پلیس امنیت و پلیس اماکن احضار شده و با آنان برخورد قضائی نیز صورت گرفته است.


کد مطلب: 173218

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/173218/شناسایی-لیدرها-مافیای-دستفروشی-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir