به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۱۷۳۵۷۴

بوتفلیقه ۸۲ ساله برای بار پنجم كاندیدا شد

گروه بین‌الملل: عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری ۸۲ ساله الجزایر روز یکشنبه با وجود اعتراض مخالفان خود رسما نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.
بوتفلیقه ۸۲ ساله برای بار پنجم كاندیدا شد
به گزارش شبکه النهار در الجزایر مدارک لازم برای ثبت نام عبدالعزیز بوتفلیقه به شورای قانون اساسی الجزایر تحویل داده شده است. این در حالیست که هزاران نفر روز یکشنبه در اعتراض به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در الجزیره، پایتخت و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند. معترضان از رئیس جمهوری الجزایر خواسته‌اند که برای پنجمین دوره متوالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود. گزارش‌ها حاکی است که صدها تن از دانشجویان در الجزیره با برپایی تجمعی شعار «نه به دوره پنجم!» سر دادند. موج اعتراضات کنونی در الجزایر که از ۱۰ روز پیش آغاز شده از زمان تظاهرات «بهار عربی» در این کشور بی سابقه است. شاهدان عینی از الجزیره روز یکشنبه گزارش کردند که تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان شورای قانون اساسی الجزایر تشدید شده است.
رئیس جمهوری الجزایر به دنبال سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ به ندرت در انظار عمومی حضور یافته است. عبدالعزیز بوتفلیقه روزهای گذشته را برای کنترل وضع سلامت خود در سوئیس سپری کرده است. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تا کنون قدرت را در الجزایر در دست دارد.
برچسب ها: بوتفلیقه الجزایر