به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۱۷۳۶۵۸

اخذ اقامت دائم کانادا آسان است

گروه جامعه:بسیاری از متقاضیان و دانشجویان قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند و می خواهند پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور مانده و اقامت دائم بگیرند‌.

دلایل بسیاری می تواند برای تصمیم ادامه تحصیل در کشور کانادا آن‌ها وجود داشته باشد که مهمترین آن‌ها پیشرفت می‌باشد‌. اما خبر خوبی که ما برای شما داریم این است که کشور کانادا پروسه اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی را ساده کرده است‌. جهت اخذ اقامت دائم کشور کانادا‌، بسیار مهم است که با جنبه‌های مختلف  آن آشنا شوید‌.

اقامت دائم کانادا چیست؟
اقامت دائم کانادا به وضعیتی گفته می شود که به افرادی غیر کانادایی که صورت قانونی به این کشور مهاجرت می‌کنند داده می‌شود‌، که افراد در صورت داشتن آن اجازه دارند که در هر نقطه از کانادا بدون محدودیت زمانی کار و زندگی کنند‌. اقامت دائم همچنین به آن‌ها اجازه می دهد که از حقوق و عدالت اجتماعی درست به مانند شهروندان کانادایی برخوردار شوند‌. برنامه‌های مهاجرت زیادی در کانادا وجود دارد که به اقامت دائم منجر می شود‌، مانند برنامه Express Entry‌، برنامه‌های (Provincial Nominee (PNP)‌، Canadian Experience Clas (CEC)، Federal Skilled Worker (FSW و غیره‌.

افراد برای دریافت اقامت دائم  کانادا‌، می بایست حداقل به مدت 2 سال در یک دوره 5 ساله‌، در کشور کانادا اقامت داشته باشند‌. برای اطلاع از نحوه درخواست  اقامت دائم‌، با مشاورین وب سایت Studyunique تماس بگیرید‌.
دلیل نیزا به اقامت دائم
کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی جهان است‌. بر طبق گزارشات به دست رسیده از اداره آموزش و پرورش بین‌المللی کانادا‌، در سال 2016 حدود 353000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در کانادا اقامت داشته‌اند‌. بخش عمده دانشجویان بین‌المللی در کانادا شامل دانشجویانی از کشورهای هند‌، ایالات متحده‌، چین‌، کره جنوبی و فرانسه بوده است‌. از جمله مهمترین دلایلی که چرا کانادا نسبت به سایر مقاصد تحصیلی جهان ترجیح داده می شود‌، فرصت‌های شغلی و کارهای بزرگ است‌. و مهمترین دلیل بعدی می تواند راحت بودن پروسه اخذ اقامت دائم این کشور باشد‌.

مزایای اقامت دائم در کانادا
  • مفید بودن در اخذ شهروندی کشور کانادا
    برخورداری از اجازه تحصیل‌، کار و زندگی در هر یک از ایالات کانادا با دارا بودن آن
    حق تحصیل در مدارس دولتی کانادا تا سن 18 سالگی در هر جای کانادا برای فرزندان.
    اجازه شرکت در هر دبیرستان‌، دانشگاه یا کالج کانادا
    کاهش هزینه تحصیل در کشور کانادا در سطح تحصیلات عالی
    برقرار شدن امکان دسترسی به مزایای اجتماعی و پزشکی که اکثر شهروندان کانادا دریافت می کنند
    برخورداری از تقریبا همان مسئولیت‌ها‌، وظایف و حقوق شهروندان کانادایی مانند حق برخورداری از محافظت‌، حق داشتن وکیل و مترجم و وظایفی مانند پرداخت مالیات‌، احترام به قوانین کانادایی در شهر‌، ایالت و سطح فدرال و غیره
    پوشش بهداشتی در سطح جهانی را پوشش می دهد و همچنین هزینه‌های پزشکی ضروری را شامل می شود‌، مانند چک آپ‌ها‌، واکسیناسیون‌ها‌، بازدید‌های اورژانس و غیره‌.
    تضمین حفاظت تحت منشور حقوق و آزادی‌های کانادایی و قانون کانادا
    حق برخورداری از چندین مزایای امنیتی مانند مکمل درآمد تضمین شده‌، برنامه بازنشستگی کانادا و مزایای مالیات بر کودک کانادا در آن وجود دارد‌.
    در آن حق امتیاز چندین مزایای اجتماعی مانند کمک‌های اجتماعی‌، حقوق بازنشستگی پایه‌، بیمه بیکاری‌، داروهای یارانه ای‌، مزایای مالیاتی خاص‌، بیمه پیری‌، جبران خسارت کارگران به شرایط خاص‌، دوره‌های ویژه کار در امور دولتی و غیره داده می شود‌.
    این حق را برای حمایت از دیگر اعضای خانواده برای اقامت دائم کانادا فراهم می کند‌.
     
چطور در کانادا اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی ساده تر شده است ؟
کشور کانادا اخذ اقامت دائم را برای دانشجویان بین المللی با ساده سازی روند مهاجرت آنلاین ساده تر کرده است‌. دولت کانادا تغییرات مهمی در برنامه Express Entry‌، یک سیستم انتخاب مهاجرتی آنلاین که اپلیکیشن‌های اقامت دائم  کانادا را مدیریت می کند ایجاد کرده است‌، و به فاکتورهایی از اپلیکیشن چون سابقه کار‌، سن‌، مهارت زبان و سطح تحصیلات رتبه می دهد‌. قوانین جدید‌، دانشجویان را در موقعیت بهتری قرار می دهد‌. Express Entry  جدید و تبدیل شده برای دولت کانادا قدرت انتخاب مهاجران با مهارت فراوان و جذب آن‌ها به کشور و تقویت اقتصاد و جامعه را به ارمغان آورده است‌.

در قوانین جدید کانادا
  • به دانشجویان بین المللی دارای مدرک تحصیلات عالی کانادا امتیازات اضافی اعطا می شود‌. مانند مدارک undergraduate یا postgraduate : 30 امتیاز برای تکمیل دوره کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد و 15 امتیاز برای تکمیل یک برنامه یک ساله یا دو ساله‌.
    به دانشجویان بین المللی که برای اپلای دعوت نامه ای دریافت کرده اند‌، زمان بیشتری برای ارسال درخواست اقامت دائم کانادا داده می شود و پردازش درخواست سریعتر انجام می شود‌.