به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۷۳۶۶۸
منصوریان: وظیفه دفاع از ایران بر عهده ماست

گل نزنیم، بیشتر از این تنبیه می‌شویم

گروه ورزشی: سرمربی ذوب آهن می‌گوید تیمش نمایش خوبی برابر الزوراء داشته است ولی باید در گلزنی بیشتر تلاش کند.
گل نزنیم، بیشتر از این تنبیه می‌شویم
علیرضا منصوریان پس از تساوی بدون گل ذوب آهن مقابل الزوراء در نشست خبری اظهار کرد: می‌دانستیم که الزوراء در خانه ما دفاعی بازی می‌کند. چندین موقعیت گل در نیمه اول و دوم داشتیم. تیم ما به از لحاظ چرخاندن توپ در نقاط مختلف زمین خوب بود. از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. ما باید گل بزنیم. امروز چندین بازیکن جوان هم بازی کردند. معتقدم اگر گل نزنیم ممکن است بیش از این تنبیه شویم. آن‌ها یک موقعیت هم داشتند که می‌توانستند گل بزنند اما در سایر دقایق رشید مظاهری کاری انجام نداد. ما از موقعیت‌های خودمان استفاده نکردیم. به خاطر اینکه در مسابقات سخت‌تری نسبت به لیگ برتر هستیم، باید باهوش‌تر بازی کنیم. راهی جز تلاش و تمرین نداریم.وی ادامه داد: در اواخر نیمه اول کل تیمشان در داخل محوطه جریمه جمع بود. ما مجبور بودیم از جناحین ارسال کنیم. با اینکه خیلی فشرده بازی کردند، موقعیت‌هایی داشتیم.

سرمربی ذوب آهن درباره تاکتیک تیمش در این بازی نیز اظهار کرد: امروز تغییر تاکتیک دادیم و با دو مهاجم بازی کردیم. شاید با یک مهاجم در خانه به سختی به گل برسیم و برای همین دو مهاجم را بازی دادیم. مهم‌ترین موضوع برای تیم‌مان این است که به گل برسیم. وقتی به گل برسیم، جریان بازی به نفع ما می‌شود. بازیکنان ما قابل احترام هستند اما فشردگی خط دفاع الزوراء اجازه نمی‌داد کارهای ترکیبی انجام دهیم اما باز هم حمله کردیم ولی در زدن ضربات آخر موفق نبودیم.منصوریان درباره تقویت نشدن خط حمله تیمش با مهاجمان خوب در نیم فصل دوم، یادآور شد: برای موفقیت باید خریدهای میلیاردی داشته باشیم و یا به بنزین سبز نگاه داشته باشیم. تجربه من ثابت کرده اگر به جوانان اهمیت بدهید، دغدغه‌ای نخواهید داشت. امروز ۴، ۵ تغییر نسبت به بازی قبل داشتیم. با توجه به اهمیت باشگاه به بازیکن‌سازی، دلهره‌ای برای بازی دادن به جوانان نداریم. ما در لیگ برتر به بازیکنان جوان کمتر میدان می‌دهیم اما در اروپا بازیکنان ۱۸ ساله بازی می‌کنند. این اتفاق باعث رشد در تیم ما می‌شود. بازی دادن به جوانان جرأت می‌خواهد.وی با اشاره به غیبت دو بازیکن خارجی تیمش در این بازی، گفت: امروز دو بازیکن خیلی خوب را در ترکیب نداشتیم. می‌توانستیم با آن‌ها شروع کنیم اما ممکن بود آن‌ها را در دقایق نخست تعویض کنیم. اوساگونا در بازی قبل در دقیقه ۲۸ از نظر بدنی تحلیل رفت. علت هم این است که او باید بدنسازی را انجام دهد. می‌خواستیم او را حفظ کنیم. ما باید با پدیده و النصر عربستان بازی کنیم. فشردگی کارمان زیاد است.

سرمربی ذوب آهن درباره رفع معضل عدم گلزنی در تیمش یادآور شد: مهاجم باید آماده باشد و از اشتباهات حریف استفاده کند. اگر جوان باشد باید او را آموزش دهیم اما وقتی بازیکن باتجربه باشد، کار سخت است. باید تلاش کنیم و زحمت بکشیم این جوانان را آماده کنیم. تعریف برد از خط حمله یک تیم می‌آید. باید به لحاظ روحی بازیکنان و شرایط تیم را ترمیم کنیم.وی درباره بازی‌های فشرده تیمش در روزهای آتی، گفت: خیلی تلاش کردیم در تقویم مسابقات تغییر ایجاد کنیم. فقط ما این شرایط را داریم. اگر سایپا به این مرحله صعود می‌کرد، آن‌ها هم شرایطی مشابه ما داشتند. با توجه به اینکه دو، سه مصدوم هم داریم، کارمان دشوار است. ما خلعتبری را هم نداریم. او نعمتی برای ما بود. تیم ما از تجربه خارج شده است. فردا ریکاوری می‌کنیم و به مشهد می‌رویم. بلافاصله به اصفهان می‌آییم و ریکاوری می‌کنیم. تقویم مشکل دارد.

منصوریان ادامه داد: تقویم در شروع فصل شلوغ نیست اما در پایان فصل شلوغ است و بازیکنان با فرسایش مواجه می‌شوند. من با فتاحی صحبت کردم. اگر به فکر تقویم نباشیم، لیگ قهرمانان آسیا را از دست می‌دهیم. امکانات ما در حد غرب آسیا است. حتی در این منطقه هم هفتمین کشور از نظر امکانات هستیم. حتی تا امروز نمی‌دانستیم که باید به مشهد برویم و با پدیده بازی کنیم یا نه.سرمربی ذوب آهن با اشاره به کمبود بازیکن در تیمش گفت: مجبورم ترکیب تیم را در هر بازی عوض کنم. با توجه به جایگاه‌مان در جدول رده‌بندی لیگ برتر، باید با جدیت بیشتری کار کنیم. وظیفه دفاع از ایران در آسیا هم به عهده ما است. اگر تقویم اصلاح نشود، بازیکنان در پایان فصل با مشکل رو به رو می‌شوند.او درباره موفقیت تیم‌های ایرانی در آسیا با وجود تقویم فشرده لیگ برتر، خاطرنشان کرد: اگر دو تیم بزرگ پایتخت با آمادگی کامل به لیگ قهرمانان آسیا بروند، موفق می‌شویم. ما از نظر تقویم مشکلاتی داریم. قطعاً این وضعیت روی نتایج ما تأثیر می‌گذارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: علی منصوریان